Ik heb het volgende probleem:
Mijn Windows 2003 R2 server met Exchange 2003 verzorgt al meer dan een jaar feilloos de push mail naar mijn Windows Mobile telefoon (met SSL). Ik maak hiervoor gebruik van het bekende Direct Push van Microsoft.
De afgelopen tijd werkt dit echter niet meer optimaal: De telefoon synct niet op het moment dat email binnenkomt, maar synct pas op het moment dat de heartbeat is verlopen. De heartbeat blijft daarnaast continu op 480 staan, waardoor iedere 8 minuten wordt gesynct. Het is me tevens op gevallen dat de afgelopen periode de grootte van de logbestanden bijna is verdubbeld. Dit lijkt mij een logisch gevolg van het grote aantal syncs.
Verder moet ik vermelden dat ik laatst een beetje mappen aan het opruimen ben geweest en enkele mappen heb weggemikt waar niets in stond. Mogelijk zit hier een probleem in?
Verder heb ik mijn 2 NIC gebridged tot 1 verbinding laatst had ik wel de LAN en internetkabel omgewisseld maar deze zijn ook weer goed gedraaid en ook dit doet niets.
Logboek vermeld geen fouten, wat wel opvalt is dat hij bijna elk uur de exchange database online defragmenteert?
Ik wil graag meer informatie geven dus als iemand nog wat aanvullende informatie wil waarmee het mogelijk opgelost kan worden geef ik dat uiteraard graag!
Gaarne jullie adviezen/tips!
Mijn Windows 2003 R2 server met Exchange 2003 verzorgt al meer dan een jaar feilloos de push mail naar mijn Windows Mobile telefoon (met SSL). Ik maak hiervoor gebruik van het bekende Direct Push van Microsoft.
De afgelopen tijd werkt dit echter niet meer optimaal: De telefoon synct niet op het moment dat email binnenkomt, maar synct pas op het moment dat de heartbeat is verlopen. De heartbeat blijft daarnaast continu op 480 staan, waardoor iedere 8 minuten wordt gesynct. Het is me tevens op gevallen dat de afgelopen periode de grootte van de logbestanden bijna is verdubbeld. Dit lijkt mij een logisch gevolg van het grote aantal syncs.
Verder moet ik vermelden dat ik laatst een beetje mappen aan het opruimen ben geweest en enkele mappen heb weggemikt waar niets in stond. Mogelijk zit hier een probleem in?
Verder heb ik mijn 2 NIC gebridged tot 1 verbinding laatst had ik wel de LAN en internetkabel omgewisseld maar deze zijn ook weer goed gedraaid en ook dit doet niets.
Logboek vermeld geen fouten, wat wel opvalt is dat hij bijna elk uur de exchange database online defragmenteert?
Ik wil graag meer informatie geven dus als iemand nog wat aanvullende informatie wil waarmee het mogelijk opgelost kan worden geef ik dat uiteraard graag!
Gaarne jullie adviezen/tips!