Server 2008 vraagje..

Status
Niet open voor verdere reacties.

sennos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jun 2008
Berichten
1
Hoi,

Voor een stage project moet ik Windows Server 2008 installeren en daarbij AD/DNS server.
Als ik op een gegeven moment in de installatie van AD Domain Services zit waar ik aan kan vinken dat k ook DNS server geinstalleerd wil hebben krijg ik de melding dat 'deze computer heeft een of meerdere dynamisch toegewezen ip adressen'.
De melding zegt dus dat ik fysieke ip adressen moet toewijzen aan alle netwerkadapters.

Dat heb ik dus gedaan bij netwerkcentrum en dan tpc/ip enz en daar een fysiek ip adres toegewezen.
Alleen blijft deze melding maar komen, dat snap ik niet..
En als ik doorga met de installatie, krijg ik een melding dat de hij geen verbinding met de dns server kan maken.. Ik weet niet of het eraan ligt dat de computer denkt dat k geen fysiek ip adres heb toegekend?

Sorrie voor de misschien beetje vage uitleg, maar weet niet precies hoe ik het moet verwoorden..

Groetjes
 
begin bij het begin.
Stel eerst je netwerkkaarten in.
stel dan je DHCP, DNS, etc in
en dan pas je Active Directory

suc6
 
windows 008 installeerd by default zowel een ipprotocl voor v4 als voor v6. je moet v6(ip) gewoon uitvinken bij de tcpip eigenschappen voor de netwerkkaarten. je melding verdwijnt dan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan