Server adres wordt overschreven in Outlook Express

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Bij een klant (XPHome SP2 + McAfee 2005) 2 problemen waargenomen:

1. de adres settings van de mail server in Outlook Express worden bij iedere nieuwe start van Windows overschreven met 127.0.0.1 ipv mail.chello.nl. Nadat dit wordt teruggezet werkt eea goed tot de volgende boot.

2. het klikken van links in e-mails (incl attachments) toont wel het URL in de balk onderaan, maar er volgt geen switch naar Explorer. Alle settings gecontroleerd en leken mij goed.

Ik heb het probleem "opgelost" door Thunderbird te installeren waarmee voor de gebruiker het probleem over is, maar het intrigeert me wel, vooral het eerste. Een snelle blik naar malware leek daar niet op te wijzen.

Klinkt dit bekend bij iemand?

Punt 1 komt door McAfee. Deze stelt dit in ivm scannen van mail en voor de werking van McAfee moet je dat ook zo laten staan.

Weer wat geleerd. Maar, eh, waarom komen er dan geen berichten binnen als het mailadres op 127.0.0.1 staat en wel als er mail.chello.nl staat. Moet je dan in Mcafee nog iets instellen?

Probeer nog eens iets anders: het ging hier om een XP-systeem met Explorer ingesteld als standaard browser

Weer wat geleerd. Maar, eh, waarom komen er dan geen berichten binnen als het mailadres op 127.0.0.1 staat en wel als er mail.chello.nl staat. Moet je dan in Mcafee nog iets instellen?

Als je naar deze site gaat: http://ts.mcafeehelp.com/?siteID=1
Daar kun je op een knop klikken Run McAfee Virtual Technician
Deze check of alle van Mcafee goed werkt.
Lost de meeste problemen op.

Probeer nog eens iets anders: het ging hier om een XP-systeem met Explorer ingesteld als standaard browser

De laatste opmerking snap ik niet. De link die ik gaf gaat ook over dat Explorer de standaard is en niet goed werkt.

Als je naar deze site gaat: http://ts.mcafeehelp.com/?siteID=1
Daar kun je op een knop klikken Run McAfee Virtual Technician
Deze check of alle van Mcafee goed werkt.
Lost de meeste problemen op.

De laatste opmerking snap ik niet. De link die ik gaf gaat ook over dat Explorer de standaard is en niet goed werkt.

McAfee is heel duidelijk: heb ik genoteerd voor de volgende keer dat ik zoiets mee maak! Zoals gezegd, ik leer steeds bij.

Je opmerking over de link begrijp ik echter niet: Bij het systeem waar het over ging is Explorer ingesteld als standaard browser: er is nooit een andere browser geweest en het 2e deel van het artikel gaat over oudere OS.
Moet ik het zo lezen dat ondanks het feit dat IE al de standaard browser is, ik dat toch weer opnieuw zo moet instellen ?

Inderdaad dat heb je goed begrepen. Het gaat inderdaad om een ouder OS maar werking blijft hetzelfde en 1 ding heb ik wel geleerd met Windows. Ook al lijkt alles goed te staan dan nog kun je het beste de dingen weer opnieuw instellen bij problemen en vaak lost dat het probleem op.

Dus mijn advies is om het toch even te proberen als je nog in de mogelijkheid bent.

Nee, ik kan het niet meer proberen, maar zal het goed onthouden voor de volgende keer.
Hartelijk dank voor je hulp! :thumb:

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan