server als gamebak?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tattoo66

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2002
Berichten
115
Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af of het mogelijk zou zijn om een server voor games te gebruiken.
Vaak zie je ze relatief goedkoop staan met dual proc. (al dan niet quadcore) met 16 gb ram staan.
Ik dacht er aan om win 7 en een goede videokaart te instaleren, evt nog een geluidkaart.
Of wil dit niet?

alvast bedankt!
 
Niet alle servers hebben PCI-E (x16) sloten om een grafische kaart te installeren (veel ouder servers hebben PCI-X). Ook zul je vaak een andere voeding moeten hebben om de videokaart van stroom te voorzien. Geheugen is vaak ook ECC (en dus langzamer)

Het kan dus soms wel, maar je moet wel goed onderzoek doen. Als je de CPU prestaties niet extra nodig hebt is het vaak echter goedkoper om gewoon zelf samen te stellen.
 
Aha, bedankt voor de info, ik heb even ECC opgezocht, en dat van de voeding wil ik ook nog even uitpluizen.
CPU, tja, ik zag er laatst 1 te koop met dual quadcore voor €100, een IBM 236, dat vond ik meevallen.
Oh, ik moet er ook bij zeggen dat het mij ook een beetje om de kasten gaat, grote brede kasten (geen 19' model) en dan wat te modden.
Maar dit is nog in een pril stadium. Ik gooi nu wat ideeen naar buiten als voorbereiding.
 
Het snelste dat die server heeft is pcie-4x . Bovendien, zelfs met 2x xeon heeft een 236 minder cpu power dan de goedkoopste i3 of zelfs pentium chip
 
Goed, dat zegt mij voldoende, dan ga ik verder met mijn eerste idee n.l. een leuke kast te vinden en te modden.
In ieder geval bedankt voor je moeite.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan