Server automatisch starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

BeNnOo

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
Hey,

Is er een mogelijkheid om mijn FTP-server automatisch te laten opstarten als er een PC wordt gestart in het netwerk?
De FTP-server heeft WOL en draait op Windows Server 2003.

extra stroomcontactdraad maken naar de server dat kan natuurlijk nooit softwarematig of ben ik nou gek?

Bestaat er misschien een klein programmatje dat automatisch een WOL pakketje stuurt ?
En liefst ook dat de server wordt afgesloten als da laatste PC in het netwerk afsluit.

vragen om moeilijkheden

Waarom wil je dit? Wat voor functie heeft die server? Stel dat iemand zijn PC uit doet en iemand anders de zijne aan. Wat gebeurt er dan? Je kun volgens mij geen scenario bedenken wat soepel loopt. Stel ik boot mijn PC; omdat ik de enige ben gaat steeds de server uit en aan.
Servers zijn er in het algemeen bedoeld dag en nacht te draaien.

De server is een bestanden server.
Je hebt wel een punt daar maar is er echt geen mogelijkheid?

jawel,
stroomdraden van je mobo, naar je aan uit knop naar je pc, die moet je proberen te koppelen met de aan uitschakelaar van de server.

weet alleen niet hoe ver die server van je pc afstaat.
als die er naast staat is het een leuk projectje om het te fixen.
is het 10 meter verder zou ik toch iets anders zoeken.

bijvoorbeeld server met tijdschakelaar ofzo

Ik heb het opgelost door een WOL pakketje te sturen, en af te sluiten via extern bureublad.
Zou dit in 2 batch files, of iets anders, kunnen of niet? (http://www.depicus.com/wake-on-lan/wake-on-lan-cmd.aspx)

Is het mogelijk om een prefix voor de bestandsnaam te zetten wanneer deze op de server geplaatst worden?
(bv. de PC noemt DELL , [DELL] bestandsnaam')
Hiervoor vind ik niets op google.

Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan