Server, computer, laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alexxxxxxxxxx

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2009
Hallo, ik zit te denken om een server aan te schaffen..

Maar ik weet niet precies wat voor server en wat voor besturingssysteem.
Ik heb een krab budget, maar ik wil wel dat de server een MTA Server kan draaien (kan een normale computer ook).
Bestandsopslag,
Internet Server (Apache),
FTP,
Mailserver,
En met directadmin toegang.

Ik dacht erover om een kleine server te nemen omdat ik ook soms op vakantie ga en ik dan niet zonder mijn server kan.
Ik wil hem niet gebruiken als bestandsopslag voor meerdere computers's, want ik heb 1 vaste computer en 1 laptop.
En die laptop neem ik vaak mee op vakantie, en dan wil ik wel bij mijn bestanden kunnen, en het is onhandig als die op de server dan staan.
De server moet ook mee te nemen zijn en hij moet 24/7 aan kunnen staan met goede beveiliging.

Ik weet niet wat de beste/goedkoopste server en het beste besturingssysteem is.
Graag een prijslijst van iemand of een goed idee (?)
Misschien is een laptop goed, maar ik weet het niet precies.

Groet,
Alex

Hoe ga je op vakantie ?
Met het vliegtuig of auto ??
Als je met een auto gaat kan je makkelijk een normale Desktop nemen (kleintje)
als je met het vliegtuig gaat zou ik voor een laptop gaan......
alleen vindt het wel raar dat je een server wil mee sjouwen, volgensmij hoort een server op 1 plaatst te staan.
Je kan de belangerijke bestanden voor het weggaan toch naar je laptop overzetten ?

Maar goed wat is je butget?
Hoeveel Opslag ruimte heb je nodig?

Ik zou denken dat een server lokaal blijft staan en dat je je bestanden via internet naar je server stuur als je op vakantie bent.... Al begrijp ik niet waarom je de hele reutemeteut wil me sjouwen op vakantie, voor mij is vakantie het signaal om die dingen zo ver mogelijk achter me te laten :D:D:D
Als je een echte server wilt dan zal je diep in je beurs moeten tasten, dit is professioneel materiaal met idem dito prijs, tenzij je een goede occasie kan doen.... Als thuisgebruiker zou ik eerder naar een zuinige PC gaan met Linux erop. Beterkoop zal je niet raken:thumb:

Hoe ga je op vakantie ?
Met het vliegtuig of auto ??
Als je met een auto gaat kan je makkelijk een normale Desktop nemen (kleintje)
als je met het vliegtuig gaat zou ik voor een laptop gaan......
alleen vindt het wel raar dat je een server wil mee sjouwen, volgensmij hoort een server op 1 plaatst te staan.
Je kan de belangerijke bestanden voor het weggaan toch naar je laptop overzetten ?

Maar goed wat is je butget?
Hoeveel Opslag ruimte heb je nodig?

Met de auto, maar als ik op vakantie ga ligt mijn internet en mijn stroom er thuis uit (vraag niet waarom XD).
En als ik nog een pc meeneem, dan heb ik geen toegang tot de bestanden die op de server staan.
En als ik die belangrijke bestanden overzet op me laptop: 1, het duurt lang..
2, Waarom heb ik dan een server nodig? (ik zet ze niet nu op me laptop omdat die veel te sloom is en niet van mij is)

En ik wil in de auto wel toegang tot mijn bestanden hebben..

Ik heb redelijk budget, maar niet al te groot... Ik denk niet zo van dat ik 500 euro eraan besteed, maar het hangt er vanaf. Wat ik eigenlijk wil is een lijstje met specificaties en de prijs.
Het budget moet onder de 500 euro liggen.
Opslagcapaciteit mag ook 0 GB zijn, dat ik gewoon zelf een HDD erbij zet van 500 GB als dat goedkoper is. (ik heb nog wel een paar hdd's liggen thuis).

Wat ik eigenlijk wil is gewoon een stille kleine computer (redelijk vierkante behuizing), maar ik wil hem ook mee kunnen nemen.
Neem ik de keuze voor een laptop wordt hij duurder (door het scherm), en als je een laptop dichtklapt en je houd hem 24 uur zo wordt hij heel heet, maar het is ook niet mooi om hem zo open te laten staan.
En hij moet mee te nemen zijn.
Dus ik zit te twijfelen tussen een server en een laptop server.

Het zal aan mij wel liggen maar ik begrijp uw bedoeling helemaal niet. :confused:

Je wil graag een "server" die je bestanden beheert. Bij iedere server hoort een client en een netwerk (een client kan een andere PC zijn of een laptop) waar je de bestanden op de server gaat mee benaderen en gebruiken. Ja toch:confused:

Je wil dus je server meenemen op verlof maar je gaat ook je client en netwerk moeten meenemen om aan je bestanden te kunnen :shocked::shocked::shocked::shocked:

OF

Je hebt een computer nodig waarmee je af en toe bestanden wil share'en met die slome laptop. Een PC meenemen en scherm,muis, klavier, kabels,.... voor +1000km in de wagen. brrr...:shocked::shocked:

Je neemt een degelijke laptop koopt een externe harde schijf waar je je bestanden op zet, wens je je bestanden te gebruiken op je slome PC zet je ofwel een netwerkje op met met de basis windows functionaliteit of steek je je externe hard disk in je slome PC.

OF

Je investeert in een NAS en neemt die dan mee + je laptop

Ehm, hoe wil je onderweg (auto) een nas of een server aan een laptop koppelen ?

Dat was nog een vraag die ik je wou stellen :D:D:D

Als je hem in de wagen wenst te gebruiken is je enige mogelijkheid een laptop en een 12V naar 220V convertor, op de batterij doe je er niet lang mee. Afhankelijk van je reisbestemming steek je er een DVB-T ontvanger in en je kan digitale TV kijken in het land van bestemming;)

maar dit is dan niet echt een antwoord op je initiële vraag.

Sorry, even wat duidelijker.
Ik wil graag een Netbook, met een flash hardeschijf en een redelijk groot beeldscherm.
Hij moet geschikt zijn voor muziek te luisteren (Winamp) en even snel iets op te zoeken.
Weet iemand hier een prijsopgave voor?

Kost de netbook te duur (meer dan 300 euro), dan koop ik een normale laptop nog...

Ik zou mijn laptop als server kunnen gebruiken, maar thuis moet ik echt een losse server hebben.
Kan iemand een prijsopgave doen voor een losse stille server die er mooi uit ziet en in de huiskamer kan staan?

en de derde die ik nu van jou op slot zet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan