Alexxxxxxxxxx
Gebruiker
- Lid geworden
- 11 jun 2009
Hallo, ik zit te denken om een server aan te schaffen..
Maar ik weet niet precies wat voor server en wat voor besturingssysteem.
Ik heb een krab budget, maar ik wil wel dat de server een MTA Server kan draaien (kan een normale computer ook).
Bestandsopslag,
Internet Server (Apache),
FTP,
Mailserver,
En met directadmin toegang.
Ik dacht erover om een kleine server te nemen omdat ik ook soms op vakantie ga en ik dan niet zonder mijn server kan.
Ik wil hem niet gebruiken als bestandsopslag voor meerdere computers's, want ik heb 1 vaste computer en 1 laptop.
En die laptop neem ik vaak mee op vakantie, en dan wil ik wel bij mijn bestanden kunnen, en het is onhandig als die op de server dan staan.
De server moet ook mee te nemen zijn en hij moet 24/7 aan kunnen staan met goede beveiliging.
Ik weet niet wat de beste/goedkoopste server en het beste besturingssysteem is.
Graag een prijslijst van iemand of een goed idee (?)
Misschien is een laptop goed, maar ik weet het niet precies.
Groet,
Alex
Maar ik weet niet precies wat voor server en wat voor besturingssysteem.
Ik heb een krab budget, maar ik wil wel dat de server een MTA Server kan draaien (kan een normale computer ook).
Bestandsopslag,
Internet Server (Apache),
FTP,
Mailserver,
En met directadmin toegang.
Ik dacht erover om een kleine server te nemen omdat ik ook soms op vakantie ga en ik dan niet zonder mijn server kan.
Ik wil hem niet gebruiken als bestandsopslag voor meerdere computers's, want ik heb 1 vaste computer en 1 laptop.
En die laptop neem ik vaak mee op vakantie, en dan wil ik wel bij mijn bestanden kunnen, en het is onhandig als die op de server dan staan.
De server moet ook mee te nemen zijn en hij moet 24/7 aan kunnen staan met goede beveiliging.
Ik weet niet wat de beste/goedkoopste server en het beste besturingssysteem is.
Graag een prijslijst van iemand of een goed idee (?)
Misschien is een laptop goed, maar ik weet het niet precies.
Groet,
Alex