Server-fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerard1938

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2008
Beste mensen,
Nadat ik Vista opnieuw heb geïnstalleerd/gerepareerd kan ik voorheen ge-uploade files lezen, maar bestanden die ik nu upload naar mijn server geven bij het openen met IE de melding "Forbidden" met verwijzing naar 'poort 80'.
Prullebak.jpg (zie de bijlage) werkt niet, maar dia1.jpg - in 2002 geupload - wel.
En daar snap ik geen hout van...
Groeten uit een guur en miezerig Diemen (en zo voel ik me ook),
Gerard

Bijlagen

• forbidden.jpg
    forbidden.jpg
    40,5 KB · Weergaven: 32
Normaliter ga je niet via HTTP (poort 80) uploaden. FTP (poort 21) is het protocol dat veel gebruikt wordt om via het internet bestanden te uploaden. Mogelijk dat als je in het webadres HTTP vervangt met FTP dat het wel lukt.

Overigens krijg je wel een aanmeldscherm? Want als je wilt uploaden is het op zich wel gebruikelijk dat jij je eerst aanmeld. Het zou kunnen dat je Vista voor de herinstallatie dat automatisch voor je deed.

Normaliter ga je niet via HTTP (poort 80) uploaden. FTP (poort 21) is het protocol dat veel gebruikt wordt om via het internet bestanden te uploaden. Mogelijk dat als je in het webadres HTTP vervangt met FTP dat het wel lukt.

Overigens krijg je wel een aanmeldscherm? Want als je wilt uploaden is het op zich wel gebruikelijk dat jij je eerst aanmeld. Het zou kunnen dat je Vista voor de herinstallatie dat automatisch voor je deed.

Dank voor je rappe reactie.
Ik heb voor 't eerst ingelogd mbv WinSCP (bijlage) met poort 22 (21 weigert) en 'verteld' dat ik 'verken' mbv Norton(Total)Commander. Daarna is het uploaden een eitje (bijlage)
Ik veronderstel daarmee dat ik met SFTP, hoewel SFTP denk ik de S van Security in zich heeft...., upload. Toch ?
Nogmaals dank voor je antwoord.
Gerard

Bijlagen

• WinSCPprocedure.jpg
    WinSCPprocedure.jpg
    44,5 KB · Weergaven: 20
  • TotalCMD-WinSCP.jpg
    TotalCMD-WinSCP.jpg
    57,1 KB · Weergaven: 22
Dat het uploaden nu wel gaat is mooi natuurlijk :).

Het programma WinSCP ken ik persoonlijk niet, en het is wel vreemd dat FTP gewoon niet werkt.

Ik las op wikipedia wel dat SFTP gebruikt wordt voor 2 afkortingen. Namelijk Simpel FTP en Secure FTP.
Maar als ik die tekst zo lees gebruik jij de Secure variant met een SSH verbinding.

Edit:
In dit wikipedia artikel staat ook dat de SSH FTP ook over poort 22 gaat.
En in de rfc-link in het wikipedia artikel voor Simple FTP staat dat voor Simple FTP normaliter poort 115 gebruikt zou moeten worden.

Laatst bewerkt:
Ja, deze zaak is opgelost, maar dat niet alleen.
Na dit fenomeen kon ik vervolgens ook geen wmv-files meer lezen in IE-sites, kreeg ik narigheid met het (de)monteren - reclame knippen - van opgenomen tv-films in Nero en nog meer irritante zaken.
Omdat ik geen legale XP-schijf meer heb moest ik, na de grote schoonmaak, Vista er wel weer opzetten, maar alle ellende was opgelost.
Oorzaak ? Zal altijd wel een vraag blijven. M'n vertrouwen in McAfee is wel zo groot dat ik weiger aan een virus te denken.
Gerard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan