Server geen mysqli ondersteuning

Status
Niet open voor verdere reacties.

raymond88

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2010
Mijn probleem is als volgt;

Ik heb een veilige login gedownload (naja zoverre je iets veilig kunt noemen, het is behoorlijk veilig). Anyways, het heeft mysqli. Nou ben ik niet van alles op de hoogte, maar de server waar het op moet komen te staan heeft deze ondersteuning niet, en de server kan niet geupgrade worden is me verteld (dus er is geen optie tot upgrade van deze).

Nou is mijn vraag, kan ik deze simple omzetten? De login gebruikt namelijk overal mysqli. Zoals bijv.

PHP:
static function eisLogin(mysqli &$mysqli){

Is dit nou op een of andere manier makkelijk op te lossen?! Zo niet, kan ik wel alle bestanden even aanleveren zodat jullie kunnen neuzen (of de link naar de login).

Of gewoon MySQL upgraden naar een hogere versie :)

Dus een hogere MySQL versie ondersteund dan weer wel mysqli? Ik ben niet zo op de hoogte van dit alles, dus enige verwijzing zou heel fijn zijn. Zou je dan ook kunnen zeggen hoe ik dit zou moeten regelen (want weet niet hoeveel werk dat upgraden kost, en of er dingen verloren gaan... heb hier namelijk nog nooit mee gewerkt).

Mysqli is een php module... als ze die niet willen installeren wordt het lastig.

Ik zie een oplossing, maar die is niet leuk voor jou... zelf de mysqli classes implementeren volgens dezelfde API.

Dat is wat mij betreft allemaal hocus pocus en veelal chinees. Ik zoek eigenlijk gewoon een manier om dit op te lossen, al dan niet via een tutorial.

Niet leuke manieren zullen er vast wel zijn, als het voor mij te doen is dan volstaat het. Niet dat ik hier 353 uren mee bezig ben :P Het herschrijven van de code zelf (lees: login klasse met eigen functies e.d.) is ook geen optie?

Dat is ongeveer wat ik zeg :P De code verwijst naar een classe mysqli die niet bestaat, dus wat je kunt doen is zelf die code schrijven, maar dat is veel werk. De hele code herschrijven zodat het werkt is ook heel veel werk.

Als ik jou was zou ik gewoon een ander script zoeken dat niet met mysqli werkt. Das waarschijnlijk het snelste. Het op-en-na snelste is om dit script weg te gooien en er zelf een te schrijven, dat gaat sneller dan deze omgooien verwacht ik.

Wat sh*t is, is dat ik al heel veel dingen op het login heb gebaseerd... :(

Weten jullie misschien een goed/ veilig loginscript te vinden, als deze mysqli echt niet om te zetten valt... Bij zelf schrijven dan weet ik zeker dat het (snel) gekraakt kan worden :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan