server? hoe en wat??

Status
Niet open voor verdere reacties.

robincon

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2007
Hallo,
ik zit te denken om voor hier een servertje te kopen (niet meer dan €350,00)
Nu heb ik een acer en een hp gevonden (zonder software maar daar valt via internet aan te komen of gaat dit niet bij server software??)
Ik wil een server en géén nas schijf omdat ik toch vaker een pc opnieuw installeerd en dan niet steeds alle software moet installeren:p
en ik heb toch een centraal opslagpunt nodig.
*de hp
*de acer
*een ander merk
hoe moet ik op de laatste de software installeren, zit er een harddisk in ofzoiets?
ook wil ik op de server een laaserprinter delen.

PS: is dit een goed topic

Laatst bewerkt:
Zou zelf voor de HP gaan. Dit is een server voor kleinen bedrijfen.

En de spect wat beter.

link is aangepast.
Wat ik met de server wil doen:
  • bestanden opslaan wat iedereen in het netwerk kan bekijken.
  • laserprinter delen.
  • dat ik op het netwerk kan inloggen.
  • dat ik alleen op de server software moet installeren en die op de 3 laptops en 2 computer die erop zijn aangesloten kan gebruiken( bijvoorbeeld de office versie) zoals ze dat bij bedrijven en scholen hebben.
  • mailserver (hoe dat moet zal ik nog wel even hier vragen)
  • webserver voor de mensen inhuis voor zijn eigen site :P
  • wat kost een domein kopen??
is de laatste wel compleet? of moeten er nog harddisks in?
het liefst had ik onder de 350 euro nog een router met wifi (er moet dus ook internet gedeeld worden)

Laatst bewerkt:
laat die domein maar! heb de prijzen gevonden, vanaf €375,00
welke server is het beste?
of zijn er nog andere met mijn budget.
heb ik nog iets anders nodig behalve software monitor toetsenbord en muis?

ik heb geen verstand van servers.

Maar volgens mij kan je het meeste ook wel draaien op een gewone pc. Is dat geen betere optie?

dan kost het evenveel:p en servers heb ik gelezen zijn gemaakt om 24 uur per dag aan te staan, betere kwaliteit mataiaal

link is aangepast.
Wat ik met de server wil doen:
  • bestanden opslaan wat iedereen in het netwerk kan bekijken. Ik zou niet weten hoe dat moest!
  • laserprinter delen. Ik zou niet weten hoe dat moest!
  • dat ik op het netwerk kan inloggen. Ik zou niet weten hoe dat moest!
  • dat ik alleen op de server software moet installeren en die op de 3 laptops en 2 computer die erop zijn aangesloten kan gebruiken( bijvoorbeeld de office versie) zoals ze dat bij bedrijven en scholen hebben. Ik zou niet weten hoe dat moest!
  • mailserver (hoe dat moet zal ik nog wel even hier vragen) Dit kan je met het gratis programma: Mercury Mail Transport System. Zie: http://www.gratissoftwaresite.nl/mercury.html
  • webserver voor de mensen inhuis voor zijn eigen site :P Dit kan je doen met het programma: XAMPP. Zie: http://www.computertotaal.nl/web/Artikelpaginas/Cursus-artikel/Host-zelf-uw-eigen-site.htm
  • wat kost een domein kopen?? Zelf zit ik bij Webreus hier kost een domein op dit moment: €6,99 Natuurlijk koop je het domein dan niet. Maar huur je het eigenlijk. Je zutlt dus ieder jaar er weer voor moeten betalen! Maar je bent dan wel de eigenaar. Dit betekent dus dat als je naar een andere host wil. Dat dit dan gewoon kan!
    Zie mijn vraag: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=352724
is de laatste wel compleet? of moeten er nog harddisks in?
het liefst had ik onder de 350 euro nog een router met wifi (er moet dus ook internet gedeeld worden)

laat die domein maar! heb de prijzen gevonden, vanaf €375,00
eventjes, een domein naam kost maar 10 eruo pro jaar ongeveer. Verder heb ik ook niet veel verstand van servers, succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan