Server hosten - Veiligheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

TGYoshi

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2010
Berichten
38
Geen flauw idee waar ik dit moet posten, verplaats svp als dit verkeerd staat :).

Ik host al een tijdje een server via Apache (Xammp), en heb al vaak wat aanvallen van buiten gehad. 99% is tegengehouden, maar soms valt er toch een aanval doorheen. Ik host de server thuis op een simpele PC (Windows 7). Soms heeft zo'n aanval niet echt geweldige schade ofzo (Server crash, dan is i 10 seconden down..), maar ik heb twee keer gehad dat heel Windows Security Center ofzo eruit lag.. Meteen PC uitgezet en alles herstelt. Er is hierbij nog niet echt crusiale schade gemaakt (Muv dat het serverbestand corrupt was, maar dat maakt niet veel uit). Dat scheelt gelukkig veel, maar ik maak me toch wel een beetje zorgen over hoe ik dit moet doen.
Is het wel veilig genoeg om een actieve server voor chat, bestandsoverdracht en vanalles en nogwat open te zetten voor publiek gebruik? Wat zijn de risico's en tot hoever kan de schade gaan? Zijn er nog manieren om de aanvallen beter tegen te houden?

Ik hoop dat iemand mij alles wat kan ophelderen :).

Groeten (en prettige 2e kerstdag/nieuwjaar :D),

TGYoshi
 
Mag ik eerst eens vragen waarom je er Windows voor gebruikt? Windows is juist gevoelig voor aanvallen van buitenaf.
 
Ik heb niets anders. Maximaal zou ik de server kunnen hosten op een VM, in linux, op die Windows PC.
 
Je kunt er gewoon Linux op zetten, stuk sneller en veiligger!
 
Het is eigenlijk gewoon de bedoeling dat de hoofd-OS Windows blijft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan