Server installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

NLboswachter

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2009
Hallo,

Ik zit denk ik helemaal in de verkeerde topic en volgens mij is er ook geen topic voor mijn vraag maar hoop dat jullie me kunnen helpen. Mijn vraag is misschien een beetje breed en raar maar probeer hem zo goed mogelijk samen te vatten.

Ik doe een ICT-opleiding en loop nu stage bij een leuk stage bedrijf. Mijn bedrijf gaat servers weg doen weet niet precies welke servers en hoe ze eruit zien of wat de naam is. Nu wil ik samen met mijn vrienden iets gaan opzetten (ik weet niet of het mogelijk is daarom vraag ik het hier). Met ze alle hebben we aardig veel films/muziek/freeware op onze computers staan en als we nu wat willen uitlenen of laten zien dan doen we dat doormiddel van harde-schijf. Wat we willen doen is een server bij iemand thuis neer zetten en deze gebruiken als storage van bijvoorbeeld films/muziek/freeware maar is het dan ook mogelijk dan ik van thuis inlog op de server (die bij iemand anders staat) en dan films en muziek vanaf haal? Zo ja zal dat snel (normaal 1.5MB per sec.) gaan.

Gr,
Nick

Dat kan, maar als het rackservers zijn, word het (denk ik) lastig om die ergens een plaatsje te geven.
De snelheid hangt af van de maximale uploadsnelheid van de ander.
Inloggen kan bijv. via Microsoft's Extern Bureaublad of SSH (dat laatste is een soort tekst "terminal"
Goede OS'sen voor (home)servers zijn Windows Home Server (niet gratis) en Ubuntu Server (gratis). Bij die laatste is een beetje voorkennis van Linux wel handig, maar ook niet vereist.
Er zullen vast wel meer goede besturingssytemen zijn, maar de bovengenoemde zijn degene die ik (heb) gebruik(t).

theblindman.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan