Server, Joomla, Transip, port forwarding.

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoyGeraets

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2011
Hallo,

Om maar direct met de deur in huis te vallen,
Ik wil een Joomla site thuis op mijn server hosten,
Dit is zeer inefficient ik weet het maar dit ding staat toch al de hele dag te draaien, (Active Directory Domain Services).
Dit is Puur voor storage, leergierigheid, en handig voor thuisgebruik.

Ik heb een domein gekocht bij transip.nl en het heet www.geraets-it.nl.
Ik heb een local website gemaakt met xampp en joomla. deze werkt localhost goed.
Nu wil ik de site koppelen aan mijn domein.
Bij trans ip heb ik het domein geforward naar mijn ip adress.
Ik heb thuis een vast ip adress en port 80 geforward naar de server's ip adress.

Op de server heb ik xampp draaien met in de map htdocs mijn website: geraets-it

Ik kan de site wel localhost draaien maar als ik www.geraets-it.nl in tik of mijn ip 81.207.144.191 in tik weet hij het niet meer.
Als ik bij cmd NSlookup intik en dan geraets-it.nl dan staat er ook dat het domein aan mijn ip is gekoppeld.

Ik zou het niet meer weten. Ik ben bijna op het punt van opgeven, hoewel ik dat niet wil.
Op internet staat niet veel over zelf hosten, alleen maar over laten hosten. dus dat internet helpt ook al niet.

HELP MIJ Plz,,,

Grts;) Roy Geraets

Laatst bewerkt:
Hallo Roy,

Ik heb zelf even voor jou een aantal testjes gedaan. www.geraets-it.nl verwijst naar het goede ip. Dit moet dus kloppen. Als ik jou ip in mijn browser intik krijg ik inderdaad een fout dat ik niet kan verbinden met jou server. Er zit dus een probleem in jou netwerk. Als ik hier kijk zie ik dat ik ook niet kan verbinden bij jou: http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/. Probeer eens de volgende stappen:

* Zet eens de firewall uit om te kijken als het aan de firewall ligt.
* Kijk eens of je zeker weten goed hebt geportforward (instructies kan je hier vinden: http://portforward.com/)
* Zorg dat XAMPP aan staat.

MVG Sentmen.

Nog bedankt, sorry voor het bumpen.
Maar helemaal vergeten, bedankje is wel op zijn plek ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan