Server kan netwerk path van Policy's niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter-1985

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2006
Berichten
59
Beste mensen,


Ik heb al eerder een probleem gepost maar dit keer kom ik iets verder.
Ik heb het nu voor elkaar dat die de group policy's toepast op de XP clients.
maar ik had dus ff snel een policy in elkaar gedrukt en die op alle
users (excl. local server users admin enzo) toegepast om te testen.
dit werkt ik kan niet meer bij het configuratie scherm endergelijke.

nu het probleem:
ik heb na de test met de test policy een programma genaamd "group policy managment" geinstalleerd.
als ik daarin de policy's wil editten of nieuwe aanmaken voor diverse OU's dan krijg ik de melding dat die het netwerk path niet kan vinden.
op de microsoft website staat dat je bij een 2003 SB Server een tooltje moet draaien maar ik heb 2003 enterprise.
Het probleem is dat de policy editor zoekt naar "\\domain.local\sysvol\...\GPT.ini" dit moet echter "\\Server01.domain.local\sysvol\...\GPT.ini"zijn.
hopelijk weet iemand hoe ik dit onder Windows 2003 Enterprise Server kan aanpassen.


En weet iemand of je op 1 Server:
Enterprise server + AD + ISA + Trend Officescan server + Radius + Exchange tergelijk kunt draaien ?
De Server01 specificaties zijn:
- Dual Intel Xeon 5080 (3733 MHz, 4MB L2 Cache)
- 8 GB DDR-Ram
- 2x Gbit netwerkkaart (1 extern en 1 intern)
- 1x Gbit netwerkkaart naar acces points (voor Radius connectie).
- 2 Tape units (800/400 GB p.s.)
- 2x Maxtor Atlas 15K2 36,7 GB HDD's (Windows 2003 OS, in Raid-1)
- 4x Maxtor Atlas 10K5 300 GB HDD's (2x Raid-1 mirroring, op 2 Raid controllers)
- DVD-rom + Floppy slim-line drives
- 760 Watt Triple-Redundant voeding.

Alvast bedankt voor de hulp.
 
BANDIT123 zei:
Dan had je daar toch verder kunnen gaan
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=256449

Blijft het wat duidelijker voor helpers

Daar ging het ten eerste al over een totaal andere installatie en hardware (dus totaal andere omstandigheden)
en dat probleem met clients die het niet accepteren heb ik tijdens deze installatie helemaal niet gehad.
Het was toen nog op de netware server(die ik geformateerd had) geinstalleerd.
Nu hebben we een nieuwe server en daar installeer ik windows 2003 op.
Dus door de combinatie nieuwe server, nieuwe installatie en dat probleem heb ik tijdens deze installatie niet gehad.
Heb ik ervoor gekozen een nieuwe topic te gebruiken en die andere op opgelost te zetten.

De netware server kan nu gewoon in bedrijf blijven en gaat pas down op moment dat de windows 2003 server in orde is en het werk overneemt.
Wel ziet de directie in verband met forse inverstering voor deze nieuwe server
graag spoedig de nieuwe server draaien en de oude netware server verdwijnen
(gaat een andere functie vervullen binnen het netwerk)
Die server wordt qua hardware dan geupgrade en dan gaat er citrix op voor de thuiswerkers.

ff een uitleg over de situatie :)
 
Laatst bewerkt:
Hoe heet dat tooltje wat je wilt gebruiken op de enterprise,
En als op de server de programma's niet willen werken wat jij vraagt dan zou ik niet weten op welke server het dan wel zou moeten werken.
je hebt een server waar nasa trots op zou zijn.
 
puppie zei:
Hoe heet dat tooltje wat je wilt gebruiken op de enterprise,
En als op de server de programma's niet willen werken wat jij vraagt dan zou ik niet weten op welke server het dan wel zou moeten werken.
je hebt een server waar nasa trots op zou zijn.

wat windows zegt over mij probleem is het volgende:

RESOLUTION

1. Click Start, point to All Programs, point to Windows Support Tools, and then click Command Prompt.

Note Install the Microsoft Windows Server 2003 Support Tools from Windows Small Business Server 2003 installation CD number 2 if these tools are not installed on your Small Business Server 2003 computer.
2. To start the ADSI Edit snap-in, type adsiedit.msc at the command prompt.
3. Expand the path that is indicated in the event 1058 message.

For example, expand the following containers:
• Domain [Random_Domain_Name]
• DC=Random_Domain_Name, DC=local
• CN=System
• CN=Policies
4. Right-click CN={31B2F340-016D-11D2-945F-00C04FB984F9}, and then click Properties.
5. Click the Attribute Editor tab. In the Attributes box, locate and then double-click gPCFileSysPath.



maar voor 2003 enterprise staat er niet wat je moet doen.
Daarbij heb ik dus die cd's van Windows 2003 SB Server niet
en kan dus die extra ding die daarvoor nodig is niet installen.
Heb hier alleen Windows 2003 Server enterprise cd's.

betreft het nasa verhaal volgens mij heeft nasa wel grotere mainframe machines staan en geen servers als deze ;)
 
Laatst bewerkt:
Policy's beheren doe ik met een tooltje van MS-TechNet zelf. Ik ben de downloadlink helaas effe kwijt, maar was erop gekomen toen ik voor het eerst na installatie van SP1 op 2003 de AD open trok, waar ik tot dan toe m'n policy's stuk voor stuk beheerde. Daar hadden ze een link ingebouwd op het tabblad 'Group Policy'.
 
Policy's beheren doe ik met een tooltje van MS-TechNet zelf. Ik ben de downloadlink helaas effe kwijt, maar was erop gekomen toen ik voor het eerst na installatie van SP1 op 2003 de AD open trok, waar ik tot dan toe m'n policy's stuk voor stuk beheerde. Daar hadden ze een link ingebouwd op het tabblad 'Group Policy'.

ja er is een tooltje group policy manager.
Die heb ik ook geinstaleerd staan.
Maar de fout zit niet in met welke tooltje je de group policy's bewerkt.
Maar waar 2003 zelf de koppeling van de group policy's weg haalt.
windows heeft ergens die koppeling verkeerd staan.
Alleen zoek ik dus dat tooltje ADSI Edit snap-in (adsiedit.msc)
Daarmee zegt windows dat het opgelost kan worden.
Alleen staat het dus op cd 2 van 2003 SB Server en ik heb hier enterprise server cd's.
 
Dat tooltje staat op de installatie-CD onder :

/SUPPORT/TOOLS/SUPPORT.CAB

Al bij al een 400 K (adsiedit.exe en adsiedit.dll). Als je even een mail-adres doorgeeft (via een privé bericht, desnoods als je 't niet op de site kwijt wil) kan ik je dat wel doormailen.
 
Dat tooltje staat op de installatie-CD onder :

/SUPPORT/TOOLS/SUPPORT.CAB

Al bij al een 400 K (adsiedit.exe en adsiedit.dll). Als je even een mail-adres doorgeeft (via een privé bericht, desnoods als je 't niet op de site kwijt wil) kan ik je dat wel doormailen.


thnxx voor het mailen.
ik ga het straks ff proberen of het werkt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan