Server loopt totaal vast, doet dan niets meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jegero13

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2008
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort aan het experimenteren met Windows Server 2008.
Ik heb hier een probleem mee, het heeft een hele tijd perfect gedraaid, maar sinds vandaag bevriest het hele beeld volledig. Ik kan dan dus helemaal niets, ik kan ook niet m'n site dan bezoeken of de gedeelde mappen.
Ik kan ook geen verbinding maken met de Terminal Server.
Ik heb dit probleem ook al eens gehad op een Windows XP machine, daar had ik toen mijn server op draaien! Deed niets, liep vast. Toen heb ik daar maar Server 2003 op gezet, deze draaide ook even goed en deed precies hetzelfde.
Ik heb nu "nieuwe" hardware erin gezet. Alles is "nieuw" behalve de harddrives. Het heeft een hele tijd goed gelopen tot vandaag, hij is nu al weer bevroren.
Dit is erg lastig, omdat ik hier mijn website op heb draaien en hij werkt als file server en print server. En aangezien ik er mee aan het experimenteren ben is het erg lastig om steeds weer naar beneden te lopen om te resetten.

Heeft één van jullie misschien een idee of gelijk een oplossing, ik zou hier erg mee geholpen zijn.

Alvast bedankt,

Jelle

Hi, je zult moeten uitzoeken waarom je server telkens vastloopt. Je hebt alle hardware behalve de drives al eens vernieuwd zeg je, dus in feite staat daar een andere computer. Maar helaas wel het zelfde probleem.
Telkens resetten lost dat niet op vrees ik... Kan het ergens aan de instellingen liggen, of de combi van geïnstalleerde software?
Bij mij staat nu 4 maanden een pc met Wxp er op te draaien als (file en test) server en die loopt niet vaak vast, dus het zou wel moeten kunnen.

Ja, dat lijkt mij ook... En dat met al 3 verschillende OSen... Nja, het is ineens weer van de een op andere dag... Misschien dat er een hardware probleem is, ik heb namelijk gister een externe PCI ethernet kaart erin gedrukt. Verder zal ik nog even kijken of ik misschien alle drivers ga updaten.
Ik heb een gevoel dat het een van de 2 harddrives moet zijn... Want als hij vastloopt dan brand het lampje van de HDD constant.
Hoe zou ik anders kunnen kijken waarom die vastloopt?
Alvast bedankt,

Dat uitzoeken kan een tijdrovend klusje worden. Maar je zegt zelf al dat er verdachte onderdelen zijn. De gebruikelijke methode is: zo kaal mogelijk starten, dus alles er af en er uit wat niet *echt* nodig is (ook software) en dan de stabiliteit testen.

Als je server 24/7 aan staat loont het om in een degelijke betrouwbare harde schijf te investeren. Zelf ben ik nog niet zo ver gegaan om "server grade" certified harddisks te kopen, die zijn al snel fors duurder, maar een als goed geteste schijf (en backup schijf) voldoet meesal wel heel goed. Hier draaien er een paar al 5 jaar. Dan ga ik ze meestal wel vervangen, stuk of niet...

Voor een (dedicated) server is geen videokaart nodig dus de simpelste volstaat. Het moederbord is een lastige om te testen, je kunt er niet ff snel een andere in zetten. Maar alle andere onderdelen wel!

Dus met dit in het achterhoofd kun je stellen dat de voeding vaker problemen geeft, of een geheugenreepje, of een io kaart, of een harddisk.
Op het tweakers.net forum staat een leuk stuk over het testen en foutzoeken bij computers, erg lezenswaard!

Maar als ik jou was zou ik idd beginnen met die verdachte harddisk...

Ben benieuwd naar je resultaten!

Ik zie nu pas dat ik hier nog niet op gereageerd had...
Ik heb alles al een hele tijd gewoon `stabiel` draaien! heb dezelfde hdd´s gebruikt. Maar gewoon de rest alles anders. Mobo, cpu, ram, gpu, psu! Werkt `bijna` perfect. De snelheid is niet echt optimaal maar het werkt wel.
En laatst wou ik dus op die oude machine waar ik eerst de server op had draaien XP zetten en daarmee experimenteren met Domein inloggen e.d. Maar die pc, installeren gaat allemaal goed en als ik hem dan start freezed hij weer volledig. Dus volgens mij is het de CPU of het geheugen... Maar is nu opgelost dus zet status opgelost.

Bij deze zet ik het topic op slot aangezien het topic ouder dan 3 maanden is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan