Server maken voor website

Status
Niet open voor verdere reacties.

k l a a s

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2010
Hallo,

voor school moet ik een pc ombouwen tot een server voor websites. Ik weet niet hoe ik die server kan bouwen en niet waar ik moet beginnen. Kan iemand mij helpen?

mvg.:d

ps. ik heb trouwns ervaring met ftp programma's voor website's

Hoi,
Als dat een opdracht is, gooien ze je toch niet zo maar in het diepe?

Een server is in principe een pc die van afstand bereikbaar is, en vaak over internet..

Er zijn speciale programma's voor om dat voor elkaar te krijgen; zoek maar eens op LAMP ( (wiki)
Op een server draaien diensten voor een bepaald doel: bestanden delen (file server) webpagina's (webserver), en ook het jou bekende ftpserver om progjes en meer binnen te halen. Wat wil je precies?
Een heel snelle en makkelijke manier is een file server maken met freenas .
Maar ik weet niet of dat de bedoeling is...
suc6!

Wat het beste is is een ubuntu server te maken (LAMP)

Hier een simpele uitleg met behulp van plaatjes en tekst (vergeet natuurlijk niet poort 80 open te zetten op de router, en het ip adres kan je simpelweg koppelen aan een .tk domein):

http://computertotaal.nl/article/21905/uw-eigen-linux-server.html

De server OS valt hier te downloaden in de handleiding gebruikten ze 10.04 omdat deze long term support hebben.

Succes alvast met het maken van je webserver

Laatst bewerkt:
ik weet niet wat voor os je nu hebt, maar als je windows hebt en je wilt snel klaar zijn gebruik je gewoon xampp.

even de poort(21(ftp), 25(mail) en 80(HTTP)) open zetten in je router en je bent klaar.

de webbestanden gooi je in de map .../xampp/htdocs/

Hallo,
bedankt voor jullie reacties.:thumb:
Ik zal het proberen duidelijker uit te leggen.
Ik moet van een pc een goede server maken die gebruikt kan worden om een website op te plaatsen, met alle andere ondersteuningen voor goede site's zoals
e-mail enz... Het is nu nog een oude pc met windows xp. We moeten deze helemaal leeg halen (hardware, software) en dan er dus een goed server van maken.
Om extra punten te krijgen willen wij dit op een profesionele mannier doen, dus geen standaart windows programma's.
En nog een vraagje, wat moet er met de hardware gebeuren?

alvast heel erg bedankt.:D

Begrijp ik ook niet maar al wil je dus een volledige server maken moet je echt in Ubuntu server verdiepen zoals ik al had gezegd ;) En die handleiding legt het makkelijk uit :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan