Server mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kneisel

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
Hallo wij beschikken over de volgende pc's

1. zakelijk internet pc - Intel celeron 2,2 ghz, 1gb ram, 160gb HD (XP)
2. internet(spelletjes) en msn pc - Intel p3 800 mhz, 288mb ram, 20?gb HD (XP)
3. (laptop) internet, programma's, spellen pc - Intel centrino duo 2,6(x2) ghz, 1gb ram, 100gb HD (VISTA ULTIMATE)

4. pc nog zonder functie - Intel p4 2,6 ghz, 1gb ram, 80gb HD (kan zowel bedraad als draadloos netwerken)

Nu zou ik graag pc 4 als server willen maken. Maar ik heb bijna geen verstand van servers.. Hoe moet ik het dus gaan aanpakken? Windows home server 2003 kopen, installeren op pc4, en dan??

Heeft iemand nog tutorials ofzo?

Laatst bewerkt:
Nou het licht eraan wat je met de pc gaat doen je kan De Linux server gebruiken (Gratis )
Je kan ook Windows Home Server 2003 Gebruiken
je kan ook Windows Home Server 2007 gerbuik (OEM VERSIE )
Dus ???
ik zelf heb WHS 2007 Thuisliggen ik heb em nog niet getest moet nog een pc daarvoor regelen !
http://www.informatique.nl/cgi-bin/iqshop.cgi?M=I&A=900333

Laatst bewerkt:
Vooral bestanden delen, maar wat moet ik op de niet-servers doen?

Niets maar als je bestanden gaat delen kan je het best Windows Home Server gebruiken de Nieuwste versie 2007 .
je hoeft alleen op de andere pc ene Windows Home server connector te installeren en je kan via je browser in de server komen en je kan alles bestanden delen en eigen accounten aanmaken.( voor de mensen in huis)
Hoe jij het wil hebben !

Gaat het alleen maar om bestanden delen?

Dan die oude P3 nemen met een flinke harddisk erin en het gratis programma FreeNas downloaden en installeren, werkt perfect.

Zonde toch om van de P4 een servertje te maken om alleen maar bestanden te delen, is die P3 meer dan snel genoeg voor!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan