server niet te vinden

• Onderwerp starter Onderwerp starter die
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

die

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2010
Ik heb een andere provider, andere modem >kpn experia-wireless
2 laptops Acer 1. laptop werkt prima op wireless
2e is kleine acer aspire one, werkt niet-kan server niet vinden- is de boodschap , laadt dus geen enkele pagina. werk met firefox en g chrome. werkt wel op kabel en ook wireless op andere netwerken.
heb instellingen beide comp. gelijk gezet. werkt nog steeds niet. waar zoeken?:confused:

Kijk eens of je wel kan verbinden met je router door je router ip in te vullen in de adresbalk.

Bij windows: windows-toets + R -> cmd intypen-> enter -> ipconfig -> kijk welk nummer er achter Standaardgateway staat. Dat is je router ip. Vul je dit in en je krijgt de instellingen site van je router te zien dan betekend het dat er iets niet goed staat bij de instellingen.

Anders raad ik je aan om je netwerkadapter opnieuw in te stellen.

Kijk eens of je wel kan verbinden met je router door je router ip in te vullen in de adresbalk.

Bij windows: windows-toets + R -> cmd intypen-> enter -> ipconfig -> kijk welk nummer er achter Standaardgateway staat. Dat is je router ip. Vul je dit in en je krijgt de instellingen site van je router te zien dan betekend het dat er iets niet goed staat bij de instellingen.

Anders raad ik je aan om je netwerkadapter opnieuw in te stellen.

kan niet met router (modem) verbinden, kan geen enkele pag. laden, wel geeft de laptop aan verbonden te zijn, maar is het niet.

En als je nu eens een directe kabel uit je router (modem) in je laptop steekt?

En als je nu eens een directe kabel uit je router (modem) in je laptop steekt?

dan werkt alles prima. ook als ik ergens anders op een netwerk wil werken, geen problemen.
heb op dit moment bezoek en haar laptop kan zonder problemen verbinding maken met mijn server/wirl. netw.

Laatst bewerkt:
dan werkt alles prima. ook als ik ergens anders op een netwerk wil werken, geen problemen.
heb op dit moment bezoek en haar laptop kan zonder problemen verbinding maken met mijn server/wirl. netw.

Dan denk ik dat je probleem ligt bij de draadloze netwerkadapter. Misschien dan drivers opnieuw installeren, opnieuw instellen etc. Ik heb zelf hetzeldfde probleem bij mijn laptop. Nu tijdelijk opgelost door een usb-netwerkadapter te gebruiken.

Dan denk ik dat je probleem ligt bij de draadloze netwerkadapter. Misschien dan drivers opnieuw installeren, opnieuw instellen etc. Ik heb zelf hetzeldfde probleem bij mijn laptop. Nu tijdelijk opgelost door een usb-netwerkadapter te gebruiken.

Ik heb de indruk dat het probleem daar niet zit, deze kl. laptop maakt zonder problemen verbinding met een ander (open v.e. hotel) netwerk)met een heel zwak signaal -ook dan geen problemen.

Ik heb de indruk dat het probleem daar niet zit, deze kl. laptop maakt zonder problemen verbinding met een ander (open v.e. hotel) netwerk)met een heel zwak signaal -ook dan geen problemen.

beste Woeluh,, dank je voor je bijdrage, mocht ik ergens een oplossing tegenkomen, zal ik het laten weten...:d:d

Nog steeds is dit probleem niet opgelost, en zou het kunnen helpen een router voor het modem te zetten?
iemand adviseerde dit te doen, welke soort router zou dat dan moeten zijn en waarom zou het dan wel kunnen werken?
:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan