Server op windows 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmie89

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2005
Berichten
364
Hallo allemaal, ik weet niet waar ik mijn vraag moet zetten maar ik heb 4 computers thuis. 1 beneden (draadloos) en 3 lan verbinding. En ik draai een soort server dag en nacht voor bestanden te delen of te downloaden en te printen in het netwerk. Maar kan je ook een soort echte server van maken zoals dat je bijvoorbeeld een programma installeert bv. office en dat je bv.op een andere pc office word wilt opstarten en dan haalt hij de gegevens van de server af. En ook bijvoorbeeld het aanmelden kan je dat daarmee ook doen een soort domein van maken?

Met vriendelijke groet,
 
Als je een domein wilt hebben heb je toch NT4 server of windows2000/2003 server moeten hebben
 
jawel je kan wel aanmelden als domein bij netwerk en dan microsoft netwerken en dan eigenschappen.

Alleen hoe werkt dat?
 
Ja je kan je aanmelden op een domein. Maar dan moet er ook een domein zijn en die kun je niet maken met win98
 
waarom kunnen scholen dat dan wel, waar ik stage loop heeft een basisschool wel windows98.
 
En wat hebben die in de server ruimte staan? Je kunt alleen op een domein inloggen als er een domein is. En een domein draait op server software en dat gaat niet lukken op een win98
 
Is het al gelukt of begin je er niet meer aan?
 
98 clients op een server

Ik loop hier stage op een basisschool en zou wel graag willen weten hoe je windows 98 pc's aan een server 2003 kan hangen.

Het hoeft geen super beveiliging o.i.d. te zijn, het enigste wat wij hier willen, is;

- Dat de kinderen een eigen stukje schijfruimte krijgen waar ze hun bestandjes kunnen opslaan om het leuren met niet werkende diskettes uit te bannen. Ze moeten dus wel kunnen inloggen (heb eens iets gehoord dat dat met een speciaal progje wel mogelijkis in 98?)

- En dat wij programma's kunnen installeren op de server en dat dus gegevens e.d. centraal worden opgeslagen...

Ik hoop dat iemand iets weet, het mooiste zou zijn als iemand vandaag nog zou kunnen helpen, ik zit hier nu, en anders zit ik hier volgende week pas weer...

Bart Huisman
(ik zal me ook even aanmelden op msn barthuisman@gmail.com als iemand dan snel hulp kan geven.. maar voor anderen misschien handig als hier word geantwoord..)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan