server opzetten. printen en data

Status
Niet open voor verdere reacties.

basdebaas

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2008
hallo,

ik ben van plan mijn gehele thuisnetwerk om te gooien ik heb een bijlage toegevoegd van hoe ik het wil hebben. maar omdat ik niet zo heel veel verstand heb van servers etc. vroeg ik mij af of ik nog een speciale software op de server moet draaien of een ander besturingsoftware(de server is trouwens gewoon een oude PC, en de andere PC zijn gewoon XP en Vista)?? zodat ik met alle computers in huis de externe hardeschijven en de printer kan benaderen. en is het slim om het netwerk zo op te bouwen of zou ik het anders moeten doen??? ik heb al wat gegoogled en ik kwam op allemaal heel erg ingewikkelde software terecht, ik zag all freeNAS is dat mischien een optie???

ik had al een vraag geplaatst maar die heb ik volgens mij weer per ongeluk verwijderd.

met vriendelijke groet,

basdebaas

Bijlagen

• netwerk_+_server.jpg
    netwerk_+_server.jpg
    28,7 KB · Weergaven: 54
Beste Bas,

Zoals je het getekend hebt is de juiste manier.
Het simpelst is om gewoon op de server XP te installeren.
Zorg dat alle PC's in dezelfde Werkgroep (Workgroup) zitten.
De schijven en printer stel je in op delen (share). Dan kan je in de verkenner van de client PC's een netwerkschijf aanmaken en klaar! Voor de printer kan je gewoon een nieuwe printer toevoegen en dan netwerkprinter kiezen.

Ik heb het nu heel simpel omschreven. Mocht je er niet uitkomen dan weet je me te vinden!

Gr. Niels

Beste Bas,

Zoals je het getekend hebt is de juiste manier.
Het simpelst is om gewoon op de server XP te installeren.
Zorg dat alle PC's in dezelfde Werkgroep (Workgroup) zitten.
De schijven en printer stel je in op delen (share). Dan kan je in de verkenner van de client PC's een netwerkschijf aanmaken en klaar! Voor de printer kan je gewoon een nieuwe printer toevoegen en dan netwerkprinter kiezen.

Ik heb het nu heel simpel omschreven. Mocht je er niet uitkomen dan weet je me te vinden!

Gr. Niels

bedankt voor de reactie,

ik zal het eens uitproberen ik laat je wel weten hoe het gegaan is.

mvg,

Bas

het werkt,
dit is precies wat ik wou. bedankt.
maar als dit zo makkelijk kan wat kan ik dan meer met bijvoorbeeld windows small businnes server?

mvg,

bas

Dat is mooi!

Ik ken SBS niet zo heel goed, maar het grote verschil is dat het usermanagement (wie mag wat en wat niet) daar centraal geregeld is en nu lokaal op iedere individuele PC.
Maar voor thuis heeft het wat mij betreft niet veel voordelen.

Gr Niels.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan