Server temperatuursvraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Temperaturen
Moederbord 30 °C (86 °F)
CPU 29 °C (84 °F)
Aux 65 °C (149 °F)
Hitachi HDS728080PLA380 24 °C (75 °F)

Koelingsventilatoren
CPU 1172 RPM

Nu gaat het mij om de AUX; wat is dit? Eerder was mij verteld dat dit de voeding kon zijn, maar is die 65*C. dan een realistische waarde?

De rest is vrij netjes lijkt me.. (ter vergelijking; mijn desktop is (CPU: 42, MOBO: 38, GPU: 58, HDD: 39).

Niemand schijnt te weten wat AUX is: klik - op geen van die pagina's staat een duidelijk antwoord.
Op deze pagina staat dat er geen standaard is voor temperatuurmeting en dat Aux van alles kan zijn - temperatuur van CPU, moederbord of een onzinnige waarde die je kunt negeren - zie ook bijlage.

(Opmerkelijk: toen ik de bijlage als aux.gif wilde opslaan, kreeg ik de melding dat de naam "aux" gereserveerd is voor een apparaat (!) en dat ik een andere naam moest gebruiken - zie eveneens bijlage. Maar welk apparaat dat dan zou moeten zijn...)

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Guus abc
Niemand schijnt te weten wat AUX is: klik - op geen van die pagina's staat een duidelijk antwoord.
Op deze pagina staat dat er geen standaard is voor temperatuurmeting en dat Aux van alles kan zijn - temperatuur van CPU, moederbord of een onzinnige waarde die je kunt negeren - zie ook bijlage.

(Opmerkelijk: toen ik de bijlage als aux.gif wilde opslaan, kreeg ik de melding dat de naam "aux" gereserveerd is voor een apparaat (!) en dat ik een andere naam moest gebruiken - zie eveneens bijlage. Maar welk apparaat dat dan zou moeten zijn...)

Guus.

Hmm... Vreemd dus.

En gezien het grote verschil met de andere temperaturen vermoed ik een valse meting.
De site van Speedfan (om een leuke zijstraat in te slaan) geeft ook geen info.

Wat jouw foutmelding betreft; dit zijn een aantal gereserveerde Windowsmappen/namen uit een heel klassiek tijdperk.
Zie mijn bijlage:
attachment.php

attachment.php

Heeft met DOS te maken.

Ook de volgende zullen niet werken:
AUX, NUL, en PRN
Dit zijn gereserveerde namen in Windows NT.
En ja, Windows 2000, XP en 2003 (etc..) is Windows NT.

Je kon dan programmeren dmv bv copy con voorbeeld.bat
Het hoort bij een commando.
Meer moet je ook niet vragen :D:D.

Owja; windows 98 kan je laten crashen door:
start >> run >> con/con

Bijlagen

• afbeelding.png
    afbeelding.png
    6,4 KB · Weergaven: 100
Geplaatst door XP_PC
Owja; windows 98 kan je laten crashen door:
start >> run >> con/con
Dat kan ook door gewoon te wachten - langer dan vijf dagen zonder vastloper heb ik 98 nog nooit in de lucht gehouden. :D

Maar om even op die Aux terug te komen: als ik op de icoontjes afga lijkt me de meest voor de hand liggende kandidaat je grafische kaart - zie bijlage.

Guus.

Laatst bewerkt:
Ik snap het idee erachter, alleen kan het dan toch ook dat er een computertje wordt weergegeven bij een onbekende sensor?

Maar het is mogelijk.. Een AtiRadeon 9800SE met koelertje.

Kan die zo warm worden?

Geplaatst door XP_PC
Een AtiRadeon 9800SE met koelertje.
Kan die zo warm worden?
Maak de kast eens open en leg je hand op de grafische kaart - als die 65 °C is voel je dat wel. :)

Guus.

Geplaatst door Guus abc
Maak de kast eens open en leg je hand op de grafische kaart - als die 65 °C is voel je dat wel. :)

Guus.

lolbroek ;).

Ik zal het straks eens doen.

Je kunt ook je grafische kaart eens flink aan het werk zetten en kijken of die aux-temperatuur dan stijgt.
Bij mij bleek dat het geval toen ik vier filmpjes tegelijk afspeelde - zie bijlage. :)

Guus.

Laatst bewerkt:
AUX is voeding hoor. Ik heb ook aux staan als ik met de onboard videokaart werk;) Ik merk dat als ik mij cpu zwaarder belast en HD's aan het werk zet dat mijn auxtemp stijgt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan