Server voor databasebeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Ik ben een trial versie van een Android app aan het maken, en wil een server draaien die in een database bijhoudt of een gebruiker de termijn overschreden heeft.

Nu kan ik thuis op een pc iets van een java programma schrijven die dit kan, maar dat betekent dat de pc 24/7 aan zou moeten staan.

Op welke low-cost manier zou ik dit aan kunnen pakken?

En wat zou de minder low-cost manier zijn?

Als het een relatief eenvougide check is die uitgevoerd is dan kost dit nauwelijks CPU, memory en bandbreedte. Probeer het dan zo te maken dat het draait vanaf een php/mysql webserver. Vervolgens kun je op zoek naar een gratis host voor je oplossing.

Een degelijker mogelijkheid is om een VPS (Virtual Private Server) te huren. Met mijn aanname van hierboven ben je vanaf € 30,- per maand klaar.

De oplossing van jezelf kost ongeveer € 5,- per maand aan stroom.

Ik ben vrij nieuw in het PHP/MySQL gebeuren, en heb het volgende in elkaar geknutseld:

PHP:
<?php
include("db_users.php");

$trialdurationdays = 30;
$trialdurationseconds= 60*60*24*$trialdurationdays;

$expired=-1;
$daysleft=-1;
$error='';
$newuser=0;

$mysql_id=mysql_connect("$dbhost", "$dbuser", "$dbpass");
mysql_select_db($db, $mysql_id);

if(isset($_GET["aid"])){
	$aid = $_GET["aid"];

//Check if the user is in the database.
	$res = mysql_query("SELECT time FROM users WHERE aid = '$aid'");
	if(mysql_num_rows($res)){
		//User is in the database.

$row = mysql_fetch_row($res);
		$time=$row[0];

//Check if trial has expired
		if(time() - $time > $trialdurationseconds){
			//expired
			$expired = 1;
		}else{
			//not expired
			$expired=0;
			$daysleft =round(($trialdurationseconds - (time() - $time))/(60*60*24));
		}
	}else{
		//User is not in the database. Add the user.
		$time = time();
		mysql_query("INSERT INTO users VALUES ('$aid','$time')");

//Notify not expired.
		$expired=0;
		$daysleft=$trialdurationdays;
		$newuser=1;
	}
}
else{
	echo 'test';
	$error='no_aid';
}

$merror=mysql_errno($mysql_id);
if($merror != 0){
	$error=mysql_error($mysql_id);
}

mysql_close($mysql_id);

echo 'expired='.$expired.'<br>';
echo 'daysleft='.$daysleft.'<br>';
echo 'newuser='.$newuser.'<br>';
echo 'error='.$error.'<br>';
?>

Als ik dit op een webserver kan draaien, dan zou het goed moeten kunnen gaan?

Je opzet klopt wel. De code zelf heb ik niet gecontroleerd. Ik zie alleen het probleem niet om dit vanaf je eigen pc te draaien.

De code heeft trouwens geen dedicated host nodig. Dit kun je draaien vanaf iedere webserver die php/mysql ondersteund.

Het grootste probleem is dat ik geen pc heb die 24/7 aan kan staan ^.^ het systeem wat ik daarvoor voor gebruikte is overleden, en mijn laptop neem ik overal mee naartoe, dus dat schiet ook niet op:p

Dan zijn er wel goedkope webhosts te vinden voor weinig

Het domein dat jij noemt staat vol met links naar anderen. Welke site bedoel je precies?

Oh, sorry. www.goedkopewebhoster.nl is het. Daar kost het registreren van een domeinnaam dus weer €12 per jaar..

Overigens, op www.goedkopewebhoster.nl staat dat mijn gewenste domeinnaam bezet is, op argeweb kan ik deze wel selecteren. Browsen naar de site levert 'deze site is niet beschikbaar' op.

Laatst bewerkt:
Waar je de hosting en domeinnaam ook wilt regelen. Alle .nl domeinnamen zijn bij SIDN geregistreerd. Op de homepage van SIDN.nl kun je controleren of je domeinnaam beschikbaar is. Door wat verder te klikken (WhoIS functie) kun je als het domein actief is, ook zien wie de eigenaar is.

Als een domein wel geclaimd is, maar er geen website op wordt gedraaid, dan zie je op de site niets zinnigs terug. Het simpel invoeren van de gewenste domeinnaam in browser is dus niet genoeg. Je moet echt bij SIDN zijn. (Stichting Internet Domeinnamen Nederland)

Als je domeinnaam wel bij iemand in bezit is, maar er geen site staat, dan kun je overwegen deze persoon te vragen of je de domeinnaam kunt overnemen. Mij is dat ooit met gesloten beurs gelukt. Mijn bedrijfsnaam bleek bij een ander in bezit te zijn die daar nog niets mee deed. Wel heb ik de goede man een eenvoudige website gebouwd voor op een van zijn andere domeinnamen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan