Server voor uitgaande email

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnfwessels

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2010
beste lezers,

Ik heb een vraag voor de instelling: Server voor uitgaande email (SMTP).
Normaal gezien plaats je daar je eigen provider, dat is mij duidelijk.
Maar die is niet altijd bekend, soms weet ik niet wie dat is.
Nu ben ik bijvoorbeeld in China, ik verwissel regelmatig van lokatie.
Dus geen flauw idee wie de provider is, zeker niet in het Chinees ! :)
Mijn eigen host support niet met een SMTP,

Is er geen mogelijk dat ik een algemene provider kan gebruiken die mij algemene toestemming geeft tot het verzenden van emails ?

met vriendelijke groeten

John

Is er geen mogelijk dat ik een algemene provider kan gebruiken die mij algemene toestemming geeft tot het verzenden van emails ?

Dat zou dan een open relay host zijn en die zou binnen enkele uren op iedere blacklist staan vanwege de hoeveelheid spam. Er zijn wel providers die smtp via authentication toestaan. Daar zou je dan middels een username/wachtwoord kunnen versturen. Wat dacht je er anders van om webmail te gebruiken?

Gmail zou een optie zijn.
maar webmail ook.

Sommige providers maken het ook mogelijk om vanaf andere netwerken toch op hun eigen servers mail te POPpen én mail te versturen. Je hoeft dan niets aan te passen als je (plotseling) met het netwerk van een andere provider verbonden bent.

Voorbeeld: Hier de instellingen voor XS4ALL

EDIT: Dit is ongeveer dezelfde informatie die ReneDirks ook al gaf.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Gmail zou een optie zijn.
maar webmail ook.

Ehh ... Gmail is toch 'eigenlijk' webmail?

Maar ben het wel met je eens. Ik gebruik al jaren Gmail-account onder Outlook en ben daar dik tevreden over.
I.t.t. Hotmail of Live - hoewel eigenlijk uit dezelfde stal als Microsoft - die niet écht handig onder te brengen zijn in Outlook.

@John:
Omdat je vaak in het buitenland bent, overweeg serieus om over te stappen op een Gmail-account.

Inderdaad ik gebruik nu regelmatig webmail, maar dat is niet altijd handig, ik heb nog een paar email adressen (bedrijven) die ik gebruik, dus ben ik veel aan het switchen, bijlages ophalen, opslaan in mappen enzovoort.
In outlook is alles mooi verzameld.

Maar Tijs,
de tip om AX4ALL te gebruiken als uitgaande server, werkt perfect !!
emails vliegen eruit ! :thumb::thumb:

Allemaal bedankt voor jullie hulp, kan ik met een gerust hart lekker gaan slapen.
het is namelijk voor mij 02.50.:cool:

nogmaals bedankt allemaal

[...]Maar Tijs,
de tip om AX4ALL te gebruiken als uitgaande server, werkt perfect !!
emails vliegen eruit ! :thumb::thumb:
[...]

Ik neem aan dat je basis-provider (en dus ook je e-mail adres) XS4All is, want als je (bijv.) Vodafone hebt dan kun je die route niet gebruiken.

Tijs.

Ik neem aan dat je basis-provider (en dus ook je e-mail adres) XS4All is, want als je (bijv.) Vodafone hebt dan kun je die route niet gebruiken.
Spelbreker ;) haha, daar gaat z'n nachtrust.
Je kunt anders ook nog VPN overwegen

Server uitgaande email

Nee,

email adres is john.wessels@casios.nl,
ik gebruik in Nederland iedere keer de uitgaande provider waar ik ben.

maar jouw oplossing werkt prima, zelfs vanuit China.

Bedankt

Wijzig even dat e-mail adres zodat het er niet meer zo voor de wereld zichtbaar mee instaat.

En verifieer ook dat die mails ook echt aankomen! Want vlgs. mij is die xs4all server niet bedoeld voor andere providers, zoals de jouwe....

Tijs.

Server uitgaande email

Ik gebruik geen Microsoft Exchange voor deze domein, kan ik dan wel via VPN werken.?

Via andere email adressen doe ik dat wel namelijk of een certificaat met HTTP verbinding ?

altijd interessant om te weten

Als je VPN met je eigen netwerk hebt, kun je het via die smtp server versturen, omdat het lijkt of je op die verbinding zit. Beetje wazig, maar 't was een lange dag ;)

Rene,

Dit domein gaat niet via een netwerk, dus vandaar dat ik niet VPN kan gebruiken.

Tijs,

Ik heb de eerste keer 7 emails vertuurd via xs4all, werkte prima, overal aangekomen, nu probeer ik het weer maar nu lukt het niet meer, :confused:

Zonde, ik dacht dat ik er was. :D

Maar bij dat vpn netwerk hoort toch een server. Als is het dan maar evt xs4all, chello of wat dan ook. Het maakt dan niet vanaf welk adres je stuurt.

ik denk dat ik het verkeerd uitleg:

Ik gebruik 2 email adressen, beiden met een andere domein naam.
deze werken met een netwerk en gaan via Exchange server, dus voor deze gebruik een VPN verbinding en HTTP verbinding.

voor het domein waar we nu over praten loopt rechtstreeks naar de hosting company, dus niet via een persoonlijk of zakelijk netwerk.
begrijp ik het nu goed dat ik ook via dit email adres een VPN verbinding kan maken ?

server voor uitgaand mail

Beste Heren,

Na een lange zoektocht met mijn gebrekkige IT kennis ben ik toch uitgekomen.:cool:
de SMTP met Gmail werkte ook niet of slecht.

Ik heb een heel simple oplossing gevonden, een SMTP-Server
en het probleem is opgelost.
Ik gebruik nu POSTCAST server, werkt perfect.

Misschien iets voor andere gebruikers.

Vraag me af wáár je die Postcast software geïnstalleerd hebt nu. Op de pc/laptop 'op reis' of op een (vaste) server ergens in Nederland?

Tijs.

Als ik de beschrijving zo lees zou ik zeggen op z'n laptop. Software luistert op poort 25 en gebruikt dan MX om weer op poort 25 te versturen naar de ontvanger. Zijn wel een paar kanttekeningen bij te plaatsen:
- sommige ISPs (en LANs) blokkeren poort 25 naar buiten, anders dan naar eigen mailserver
- Mail verstuurd via MX/DNS vanaf dynamische adressen heeft een grotere kans om als spam aangemerkt te worden.

Laatst bewerkt:
@ReneDirks: Precies jouw bedenkingen lagen aan de basis van mijn vraag zojuist. Ik betwijfel namelijk ten zeerste dat het (altijd) werkt als je de software op je eigen computer hebt staan én dan niet verbonden bent met een 'vast' ip-adres (oftewel niet aan Internet verbonden bent via een zakelijk ip-adres).

Tijs.

Hallo Tijs & Rene,

Ik het inderdaad geinstaleerd op mijn laptop hier in China.

Tot op heden heb ik nog geen blokkade via poort 25.
ik heb nog de mogelijkheid om de poort te veranderen in de software en dan ook uiteraard in OUTLOOK

Is dit verstandig om direct maar te doen?

Tot op heden komen de emails aan, kan ik nog wat veranderen om te verkomen dat mijn emails als spam gezien worden ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan