Server voor uitgaande email

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik verwacht dat het aanpassen van die poort alleen betrekking heeft op de Outlook<->POSTCAST verbinding heeft, omdat de 'ontvangende' smtp server alleen op poort 25 luistert.
Aan het voorkomen dat een ISP je mail als spam ziet adhv je IP adres kun je niets aan veranderen; je hebt een dynamisch adres en dat staat als zodanig geregistreerd. Het ligt helemaal aan de instellingen van de ontvanger wat hiermee gedaan wordt. Als je op de ontvanger z'n whitelist staat is het probleem natuurlijk sowieso opgelost.

Hallo Tijs & Rene,

Ik het inderdaad geinstaleerd op mijn laptop hier in China.

Tot op heden heb ik nog geen blokkade via poort 25.
ik heb nog de mogelijkheid om de poort te veranderen in de software en dan ook uiteraard in OUTLOOK

Is dit verstandig om direct maar te doen?

Tot op heden komen de emails aan, kan ik nog wat veranderen om te verkomen dat mijn emails als spam gezien worden ?

Nee, poort 25 is vastgelegd. Dus als je een blokkade van poort 25 tegenkomt dan móet je een 'tussenliggende' smtp-server gebruiken (zoals die van je provider).
Of je mail als spam wordt gezien is afhankelijk van het blok ip-adressen van waaruit je stuurt. Ook daar kun je niets aan veranderen (zelfs niet als je een tussenliggende server gebruikt).

Nogmaals: Als je (toevallig) nu mailt vanuit china vanaf een blok ip-adressen dat níet als dynamisch is aangegeven (bedrijfsnetwerk wellicht, of 'verkeerd' door de provider aangemeld), dan heb je mazzel. Ook heb je mazzel dat er geen poort 25 blokkade is op de plek waar je nu bent.

Hopelijk snap je nu waarom die vragen allemaal relevant zijn geweest die je tot nu toe hebt gehad: Stel dat je die Postcast software op een zakelijk netwerk kon installeren en er ook (via authenticatie en goed ingerichte firewall) bij kunt, dan heb je zo'n 'tussenliggende' smtp-server gecreëerd wat eigenlijk de bedoeling is van dat Postcast. Dat het nu ook (tijdelijk) werkt vanaf je pc is mazzel als het gaat om het blok ip-adressen waar je je op bevindt én dat er geen uitgaande poort 25 blokkade is.

Tijs.

Okey, bedankt

Als ik het goed begrijp is het van belang dat ik de POSTCAST gewoon installeer op de server-thuis computer (Nederland) en dan via OUTLOOK (laptop) naar de POSTCAST ga die dan mijn emails verzend.

Alleen dien ik deze laptop toegang (firewall poort maken Nederland) te geven naar de server-thuis computer.

Nee, tenzij je in Postcast aangeeft dat alle mail via de SMTP server van internetprovider moet gaan (net alsof je Outlook op je thuis-pc zou gebruiken).
Vergeet niet dat je op je thuis pc op een dynamisch ip-adres zit (dus niet op een 'zakelijke') én dat poort 25 verkeer (om diezelfde reden) naar buiten het netwerk van de provider 99% zeker geblokkeerd is.

Pas als de Postcast server zich op een bedrijfsnetwerk zou bevinden (dus met een 'zakelijk' ip-adres en géén beperking op poort 25) dan zou je (naast het instellen van de DNS-server) niets hoeven te doen aan de instellingen van Postcast.

Nu je dit weet: Je zult (als je het op je thuis-pc installeert) in Postcast een 'luisterpoort' moeten instellen die niet (binnenkomend) door je provider wordt geblokkeerd. Poortnummers boven de 1024 zouden hiervoor zowiezo in aanmerking moeten komen. Via die 'luisterpoort' (die ook in de firewall open moet staan) kun je dan (met authenticatie) je mail aanbieden, die dan door Postcast wordt 'doorgestuurd' naar de SMTP server van je provider voor verdere aflevering.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan