Server wordt niet meer herkent in het netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobbertW

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2010
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn server sinds ik remote desktop wou gaan gebruiken.
Ik had tot nu toe alles ingesteld via teamviewer en wou nu dus rdp gaan gebruiken.
Toen ik rdp aan had gezet viel teamviewer op eens uit maar ik had nog wel verbinding via het netwerk met de server.
Ik heb de server ge reboot en toen werkte teamviewer wel weer, alleen nu heb ik geen verbinding meer met het netwerk.
Geen 1 pc ziet hem meer in het netwerk.
Als ik zelf bij de server ga kijken bij netwerklocaties dan zie ik alleen zijn eigen locaties en die van 1 pc, maar zelfs deze pc ziet de server niet meer.
Ik heb nu zelf al van alles geprobeerd zoals rdp uitzetten en routering en remote access uitzetten, maar ik krijg maar geen verbinding.

Ik hoop dat iemand van jullie weet wat ik nou fout doe.

Alvast bedankt,

Robbert

Wat is het ip van je server en de ip van de client waarmee je wil connecteren?
Kan je pingen?
Firewall in gebruik?

Het ip van de server is 192.168.123.10 en is een statisch ip.
Het ip adres van de client waar ik nu op zit is een dynamisch ip en is momenteel toevallig nu 192.168.123.11, maar het lukt vanaf geen enkele pc momenteel.
DHCP wordt nog geregeld door mijn router.
Pingen lukt wel en de firewall staat uit

Staan er in de eventviewer op de server ook meldingen die hier betrekking op kunnen hebben?

Alleen warnings voor DHCP.
Maar die heb ik al uitgeschakeld omdat dat toch moet lopen via mijn router

Niemand meer een idee?
Ik heb al meerdere gevraagd in mijn omgeving en niemand weet zo waar het aan kan liggen.

Vanaf afstand is moeilijk te zeggen wat het probleem is. Kun je wel een share benaderen op de server via het unc pad? Dus niet via netwerkomgeving.

Het benaderen vanaf buiten het netwerk gaat waarschijnlijk wel lukken aangezien ik wel gewoon internet heb en gewoon teamviewer kan gebruiken.
Ik heb nog niets zo geconfigureerd dat ik hem van buiten mijn netwerk zou kunnen benaderen, dat lag nog in de planning voor de toekomst.
Maar ik zit nu met het probleem dat de server gewoon niet meer wordt herkent in het netwerk terwijl hij dat eerst wel deed.

Weet niemand meer iets?
Ik ben bang dat ik nu een her installatie zal moeten doen want ik weet het anders ook niet meer

Is het probleem al opgelost, of heb je al een nieuwe installatie gedaan?

Vanwege mijn gebrek aan tijd heb ik nog geen herinstallatie gedaan, maar dat ben ik nog steeds van plan als niemand mijn probleem kan oplossen.

Welke servers zijn er geinstalleerd?

File of TS enz.

Kun je de server alleen niet meer zien of kun je er ook niet meer bij komen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan