Server

Status
Niet open voor verdere reacties.

kabourterplop

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Hallo,

Omdat ik niet echt een sectie kon vinden voor Servers stel ik mijn vraag hier maar.

Ik heb onlangs een SunFire X2200 aangeschaft. Nu ben ik al een tijdje bezig om Windows Server 2003 erop te installeren. Maar ik krijg een fout tijdens de installatie dat hij geen harde schijven kan vinden.

En inderdaad de hele BIOS afgezocht en niks gevonden, alle kabels gecontroleerd en ook daar was niks mis mee.

Dus toen maar op de Sun website gekeken, ook daar wordt niks over de harde schijven vermeld in documentatie e.d. Ook Sun gebeld maar je schijnt om support te krijgen een bedrijf te moeten zijn en anders moet je maar via Sun Online je probleem opzoeken.

Dus vandaar dat ik het hier vraag. Heeft iemand dit probleem eerder gehad?

Ik hoor graag wat!

Groet,

Bart

sata schijf ?
moet je bij server 2003 ook daarvoor sata drivers installeren?

Het is inderdaad een S-ATA schijf. Maar het vreemde is, in de BIOS worden ook geen harde schijven getoond.

kun je daar de instelling maken dat sata als ide gezien wordt ?

ongetwijfeld in de buurt van harddisk.....
hoe dit werkt weet ik ook niet maar hier op het forum komt het regelmatig naar voren.

Ik heb het in iedergeval niet kunnen vinden, ik vond wel in de BIOS settings IDE Configuration. Als ik deze aanklikte dan ging ik naar een menu waar 2 S-ATA schijven (max.) kunnen staan. Het vakje hierachter waar normaal het merk oid van de harde schijf staat stond op Not Detected. Als ik daarop enterde kon ik ook geen schijf kiezen.

Heb je misschien nog een idee?

en toch zit je daar goed...dat is de juiste richting....
maar nu even een andere vraag...server waarom zet je daar geen linux op....
Wordt het een huis server of.....

Het wordt een Webserver. Tsja, waarom geen Linux? Dat ben ik niet gewend nog nooit mee gewerkt, en ik heb nog een orginele Windows Server versie liggen dus ja.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan