Serverfout: 0X80072EFE in Windows Live Mail.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertini

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Berichten
156
Sinds van de week kan ik op een computer waar een abo van tele2 op zit geen e-mailtjes meer ontvangen, Ze worden keurig op de site van Hotmail gezet, maar in Windows Live Mail krijg ik de server fout code: 0X80072EFE. Ik heb WLM al eens helemaal verwijderd, maar dat helpt niets, bij het opnieuw opstarten krijg ik die foutmelding weer.
Ik heb natuurlijk gezocht op Google, maar veel is er niet te vinden over dit probleem, zelfs geen suggesties. Iemand hier die een oplossing weet?

Alvast bedankt
gertini
 
Vertel eerst eens even welke instellingen je hebt gebruikt in Live Mail om verbinding te maken met de Hotmail mailserver.

Even de instellingen (o.b.v. een Internet mail-account in Live Mail):

Instellingsgegevens POP3/SMTP:
Server voor inkomende e-mail (POP3): pop3.live.com
Poort: 995
Vinkje in: Voor deze server is een gecodeerde verbinding vereist (SSL)
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.live.com
Poort: 587
Vinkje in: Voor deze server is een gecodeerde verbinding vereist (SSL)
Ook vinkje in (kan in ander tabblad staan, zoals "Server voor uitgaande e-mail"): Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist.
Bolletje in: Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail

Inlognaam: xxxx@hotmail.com
Wachtwoord: <het hotmail inlog-wachtwoord>

Ik heb nog het vinkje gezet bij "Een kopie van berichten op de server achterlaten", zodat ik mijn Postvak IN ook in een webbrowser kan raadplegen.

Succes,

Tijs.
 
Okay Tijs, Het gaat met name om het e- mailadres XXXXXXX@live.nl. Het heeft altijd gewerkt, maar sinds twee dagen krijg ik deze serverfout melding. Ik kan nog wel op de webbrouwser mijn mail ontvangen en openen. Er staat ook een gmail account in Live Mail en dat werkt allemaal perfect!
Ik ga in ieder geval kijken of de instellingen goed staan.
Daarvoor alvast hartelijk dank.

Gertini
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan