Serverfout: 554 5.7.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

logomiek

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2016
Dag,
Ik heb al het een en ander gelezen over deze fout, maar ik krijg het niet opgelost.
Ik neem mijn laptop altijd mee van het werk naar huis en andersom. Thuis en op het werk kan ik mail ontvangen, en in eerste instantie kon ik mail verzenden vanaf het werk en niet vanaf thuis. Gisteren heb ik de instellingen aangepast en kan ik wel vanuit huis verzenden, maar nu kan ik niet meer verzenden vanaf het werk.
Is het mogelijk dat de instellingen zo staan dat ik vanaf beide plekken kan verzenden en ontvangen zonder dat ik iets aan de instellingen hoef aan te passen?
Momenteel zijn dit de instellingen:

pop 3 (110)
smtp.vodafonethuis.nl
uitgaande email poort 25

alvast bedankt :)

Marieke

Laatst bewerkt:
Probeer de instellingen die hier staan.
En probeer ook, ipv. poort 25 voor SMTP, poort 587 in te stellen voor SMTP (en test daar met TLS/SSL beveiligde verbinding aan/uit)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb alles geprobeerd (denk ik ;)) maar ik krijg het niet voorelkaar. Blijf dezelfde foutmelding krijgen. Of als ik het aanpas, krijg ik de melding dat ik ook niet meer verbinding kan maken met de server...
Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik niet heel handig ben met zulke dingen dus misschien doe ik het fout..?

Tsja, de informatie zou duidelijk moeten zijn.
Laat eens een schermafdruk zien het tabblad Geavanceerd van eigenschappen van het e-mail account in Outlook (bereikbaar via knop "Meer instellingen..." als je het e-mail acccount wijzigt), met inlognamen, e-mail adressen etc. geblurred.

PS: In Outlook kun je ook "Automatisch" proberen in te stellen bij de versleuteling van het uitgaande mailverkeer. Ook die kan geprobeerd worden, bij gebruikmaking van poort 587.
PS2: Ik zie dat het STARTTLS commando wordt ondersteund door de SMTP server op poort 587, dus ik zou vermoeden dat TLS encryptie zou moeten werken (evt./hopelijk werkt Automatisch ook).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi Tijs,
die instellingen met tls en ssl en automatisch ed... ik heb alle combi's geprobeerd, maar er staat telkens dat dat niet ondersteund wordt.
ik zal eens kijken of ik een screenshot kan maken

printscreen

dit zijn de intstellingen. bij de tweede foto zie je de instellingen daar, daar heb ik alle combi's geprobeerd die jij gaf en die ik in je link zag staan, maar het probleem lost zich niet op :(

Laatst bewerkt:
of gaat het fout bij het stukje waar ik in heb gevoerd waar de mail vandaan moet komen? moet ik dat ergens anders instellen?

De plek die je laat zien is de juiste, en ik zie poort 587 staan (wel met SSL, maar jij had ook met Automatisch en TLS getest, schreef je).
Wel is mij niet duidelijk of in het tabblad "Server voor uitgaande mail" wel aanstaat dat aanmelding nodig is, en dat met dezelfde gebruikersnaam + wachtwoord als voor inkomende mail mag gebeuren.

Check dat eerst en pas de instelling aan indien nodig.
Kijk of het dan met poort 587 voor uitgaande mail werkt (test met alle instellingen dus zónder encryptie, met SSL encryptie, met TSL encrype, met Automatisch)

Werkt het dan nog niet, dan je alleen richten op de inkomende mail, want daar had je problemen mee (op je werk).
a. Stel voor Inkomend in wat in mijn link staat, dus
Inkomende POP e-mailserver:
mail.vodafonethuis.nl
Poort 995met beveiligde verbinding (SSL)
Uitgaande e-mailserver: smtp.vodafonethuis.nl
Poort 25 - Zonder beveiligde verbinding

Tijs.

Bekijk bijlage 272679

als ik bij inkomende berichten aanvink dat dezelfde gegevens gebruikt kunnen worden (staat normaal gesproken uit) dat blijft het schermpje omhoog poppen waar ik een screenshot ervan bij heb gevoegd.

Ik had trouwens nooit problemen met inkomende mail, nu nog steeds niet, die komt op beide plekken binnen. alleen de uitgaande mail wil niet..

Bijlagen

• 2016-06-20 (3).png
    2016-06-20 (3).png
    73 KB · Weergaven: 134
Laatst bewerkt:
Oh, dat is niet in overeenstemming met wat je aangaf in je startposting:
[...]Gisteren heb ik de instellingen aangepast en kan ik wel vanuit huis verzenden, maar nu kan ik niet meer ontvangen vanaf het werk.

Maarre... Ik zie zojuist dat je NIET de POP server van Vodafonethuis gebruikt maar die van logopediepraktijkhaasjes.nl
Dus moet je de smtp server van logopediepraktijkhaasjes.nl gaan gebruiken, niet die van je provider (vodafonethuis.nl).

Tijs.

hoe kom ik daar achter wat dat is?:shocked:

je hebt inderdaad gelijk. Ik bedoelde ik kan niet verzenden vanaf het werk... sorry :)

Laatst bewerkt:
Vraag het na bij de ICT-beheerder van logopediepraktijkhaasjes.nl

Ik heb in ieder geval alvast uitgezocht dat pop.logopediepraktijkhaasjes.nl niet bereikbaar is op poort 587, dus díe instelling voor uitgaande mailserver werkt alvast niet.
Mogelijk werkt wel pop.logopediepraktijkhaasjes.nl op poort 25, maar poort 25 wordt vaak geblokkeerd door providers, vandaar dat een alternatieve poort (zoals 587, maar die werkt niet op die server) te prefereren is.

Beste bron blijft de ICT-beheerder van logopediepraktijkhaasjes.nl

Tijs.

Laatst bewerkt:
Laat je nog weten of het gelukt is? [We hoeven op zich niet te weten wat de ICT-beheerder je gemeld heeft als SMTP server en welke instellingen, het is (voor ons) genoeg om te vernemen dat je met de ICT-beheerder eruit gekomen bent.]

Tijs.

Ik heb je advies opgevolgd en de serverbeheerder gebeld. De server waar wij gebruik van maken is 'oud' waardoor de poort die je gebruiken kunt zodat je niet hoeft te schakelen tussen verschillende providers geblokkeerd is. Ik moet nu telkens de smtp aanpassen.. Beetje onhandig maar niet moeilijk. Probleem opgelost!

Bedankt voor je snelle reacties.
Gr. Miek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan