Servers

Status
Niet open voor verdere reacties.

yanik

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2011
Ik heb begrepen dat je voor elke 10 mensen één server nodig hebt. Stel je voor dat ik een bedrijf heb als youtube(allen youtube geen andere onzin), hoeveel mensen zou ik dan nodig hebben?

Laatst bewerkt:
als je weet hoeveel servers je hebt dan doe je dat volgens jouw gegevens maal 10.
Maar wat heeft deze vraag met websites vragen te maken?

Ik heb begrepen dat je voor elke 10 mensen één server nodig hebt. Stel je voor dat ik een bedrijf heb als youtube(allen youtube geen andere onzin), hoeveel mensen zou ik dan nodig hebben?
Ik lees een hoop vragen in je posthistorie over servers, en blijkbaar vind je het interessant om je erin te verdiepen. Maar hoe kom je er toch op dat je voor elke 10 mensen (leden?) een server nodig hebt?

Er is geen maatstaf om zoiets te bepalen! Het ligt er aan wat je opslaat, de activiteiten die er per gebruiker gebeuren, hoe de server geconfigureerd is, wat de hardware is en wat de capaciteiten zijn.
In het geval van YouTube (wat eigendom is van Google) zitten er complete datacenters achter om alle video's op te slaan. Dit is niet in één klap te overtreffen.

Wat is je precies vraag en je exacte doel? Of is het gewoon puur kennis zoeken door met wat vragen het gebied af te tasten?

Ik lees een hoop vragen in je posthistorie over servers, en blijkbaar vind je het interessant om je erin te verdiepen. Maar hoe kom je er toch op dat je voor elke 10 mensen (leden?) een server nodig hebt?

Er is geen maatstaf om zoiets te bepalen! Het ligt er aan wat je opslaat, de activiteiten die er per gebruiker gebeuren, hoe de server geconfigureerd is, wat de hardware is en wat de capaciteiten zijn.
In het geval van YouTube (wat eigendom is van Google) zitten er complete datacenters achter om alle video's op te slaan. Dit is niet in één klap te overtreffen.

Wat is je precies vraag en je exacte doel? Of is het gewoon puur kennis zoeken door met wat vragen het gebied af te tasten?
Sorry, ik bedoelde, per 10 bezoekers heb je één server nodig, heb ik begrepen. Dus hoeveel mensen zou je dan nodig hebben voor een website zoals youtube?

Misschien is het beter om mijn post door te lezen in plaats van je vraag opnieuw te stellen.

Laatst bewerkt:
Misschien is het beter om mijn post door te lezen in plaats van je vraag opnieuw te stellen.

Bedankt voor je antwoord, maar ik heb vrijwel niks begrepen. Kun je alsjeblieft gewoon een duidelijk antwoord geven? Hoeveel mensen zou ik dan nodig hebben voor zo'n website?

Het ligt eraan wat de mensen voor content uploaden. De ene uploadt niks, de andere regelmatig een vakantievideo en weer iemand anders elke dag en vlog van 20 minuten.
Zorg dus voor voldoende capaciteit en schaalbaarheid.

Vanwaar deze vraag eigenlijk?

Laatst bewerkt:
Het ligt eraan wat de mensen voor content uploaden. De ene uploadt niks, de andere regelmatig een vakantievideo en weer iemand anders elke dag en vlog van 20 minuten.
Zorg dus voor voldoende capaciteit en schaalbaarheid.

Vanwaar deze vraag eigenlijk?

Ik heb een idee, er kan veel geld mee verdiend worden, het lijkt niet eens op youtube, op reclame na. Zelfs de reclame is niet zeker, maar toch wil ik graag weten hoeveel mensen ik nodig zal hebben. Reclame zal normaal zijn, geen video's. Maar als ik minder mensen nodig zal hebben, kan men ook videoreclame plaatsen.
Maar als je voor elke 10 bezoekers werkelijk 1 server nodig hebt, zal ik videoreclame waarschijnlijk moeten skippen, want dan verdien ik minder.

Ik vraag me nog steeds af: Hoe kom er erbij dat je voor elke 10 bezoekers 1 server nodig hebt? Waar heb je dat gelezen? Wie heeft je dat wijsgemaakt?
Zoals ik al eerder in dit topic zei: Er is geen maatstaf om dat te bepalen, het ligt aan diverse factoren. Als je mijn vorige post niet snapt, vraag ik me af of je het project nog wel moet doorzetten?

Laatst bewerkt:
Kan wel kloppen maar voor een hosting van 100 naar 200mb mem
nu laten we zeggen dat 10 personen tegelijk online. ( 10 pageviews per tijdséénheid ) komt meestal door 10 database verbindingen tegelijk.

Nu volgende is de snelheid van de page and pageend en sluiten van de verbinding.
nu bij mij ligt het ongeveer op 500msec - 600 - 900msec (1-2sec) interpretatie dus download css en js na 1-2 sec.

bij velen is het langer er zijn er die er wel 10sec over doen dit betekend dat ik tien keer meer bezoekers kan bedienen dan hen omdat ik gewoon sneller ben.

dus veel ligt aan snelheid van pageview .en daaruit moet je nu de aantal pageviews en users berekenen.
hoeveel pageviews per opgevraagde pagina (slechte programmeurs met veel jquery slagen er in per call tot zelfs 30 dbconnecties of meer te openen en dat in dan 10-15 calls naar de server)

Nu is het een vps virtuele private server
nu is het een ps private server (nu kan je veelal doen met een ssd hd ).
Wat doe je bij installatie, bekijk om een gescheiden installatie te doen nu dat is iets moeilijker om te gebruiken .
dus een deel van de installatie met mappen etc komen op de ssd ook je database (nu hierna krijg je een problemen met realtime backup omdat die relatief traag zal zijn tov van je installatie met ssd dit kan je opvangen door ook je eerste hd van je hdbay(of andere) ook ssd te maken ). Dus dan ben je relatief sneller.

of ander ... mij al dan niet bekende mogelijkheid

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan