Hallo,
Ik heb een vraagje, hier en daar kom ik welleens van die servertjes tegen.
Gewoon zegmaar zo een "home" servertje in een computerkast windows server derop, flink wat geheugen erin, vaak met quad core processor etc.
Ik heb al een redelijke tijd gewoon een servertje lopen op een oude normale pc.
Er zit nog geen eens dual core in etc, maar het is gewoon omdat ik het leuk vind.
Nu beginnen mijn site's aardig wat bezoekers te krijgen, en ik zit dus te denken om zo een home server te kopen.
Maar zitten hier nadelen aan, en zo ja welke, wat zijn de voordelen?, kan je deze gerust 24 uur laten draaien?(zonder een heel hoog risico op brand etc), en haal ik hiermee een beetje een snelheid dat de website's vlot laden en niet idioot traag zijn enzo?
Zegmaar dat je wel snelheid heb van als je hosting koopt ofzo ongeveer?
Wat adviseren jullie, of wat hebben jullie hierop aan te merken??
Groetjes Ricie
Ik heb een vraagje, hier en daar kom ik welleens van die servertjes tegen.
Gewoon zegmaar zo een "home" servertje in een computerkast windows server derop, flink wat geheugen erin, vaak met quad core processor etc.
Ik heb al een redelijke tijd gewoon een servertje lopen op een oude normale pc.
Er zit nog geen eens dual core in etc, maar het is gewoon omdat ik het leuk vind.
Nu beginnen mijn site's aardig wat bezoekers te krijgen, en ik zit dus te denken om zo een home server te kopen.
Maar zitten hier nadelen aan, en zo ja welke, wat zijn de voordelen?, kan je deze gerust 24 uur laten draaien?(zonder een heel hoog risico op brand etc), en haal ik hiermee een beetje een snelheid dat de website's vlot laden en niet idioot traag zijn enzo?
Zegmaar dat je wel snelheid heb van als je hosting koopt ofzo ongeveer?
Wat adviseren jullie, of wat hebben jullie hierop aan te merken??
Groetjes Ricie