Servertje kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ricie

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2008
Hallo,

Ik heb een vraagje, hier en daar kom ik welleens van die servertjes tegen.
Gewoon zegmaar zo een "home" servertje in een computerkast windows server derop, flink wat geheugen erin, vaak met quad core processor etc.

Ik heb al een redelijke tijd gewoon een servertje lopen op een oude normale pc.
Er zit nog geen eens dual core in etc, maar het is gewoon omdat ik het leuk vind.
Nu beginnen mijn site's aardig wat bezoekers te krijgen, en ik zit dus te denken om zo een home server te kopen.

Maar zitten hier nadelen aan, en zo ja welke, wat zijn de voordelen?, kan je deze gerust 24 uur laten draaien?(zonder een heel hoog risico op brand etc), en haal ik hiermee een beetje een snelheid dat de website's vlot laden en niet idioot traag zijn enzo?
Zegmaar dat je wel snelheid heb van als je hosting koopt ofzo ongeveer?

Wat adviseren jullie, of wat hebben jullie hierop aan te merken??

Groetjes Ricie

en haal ik hiermee een beetje een snelheid dat de website's vlot laden en niet idioot traag zijn enzo?
Dat hangt van een aantal zaken af. 1) Hoe snel kun je uploaden op jouw verbinding? 2) Hoe zwaar is de site? 3) Over hoeveel bezoekers hebben we het?

Als vijf bezoekers tegelijkertijd een simpel .html bestand en wat kleine plaatjes willen hebben zul je niet gauw tegen problemen aanlopen, als je echter films op je site hebt staan en tientallen bezoekers tegelijkertijd dan zullen die weinig snelheid krijgen. Waarom wil je hem trouwens persé zelf hosten? Ruimte bij een professionele host zal over het algemeen betrouwbaarder zijn en ook nog eens beter voor je stroomrekening.

Oke, ja het zijn enkel cms site's met teskt en foto's
Waarom ik hem zelf wil hosten?, omdat ik dat leuk vind om te doen, en ik vind het leuk om met servers bezig te zijn etcetera.

Je kan ook een Virtuele Server kopen.
Dan mag je zelf ook een server samenstellen bij jouw hostingprovider die dat aanbiedt.
Alleen: er komt dan ook een daadwerkelijke server voor jouw website maar die wordt bij de hoster in het server gebouw geplaatst.
Voordeel hiervan is dat jij géén technische kennis betreft servers hoeft te hebben en je een veel snellere verbinding kan hebben.

Je moet dan een klein bedrag per maand betalen, neem je een goedkope server.
Maar je hebt hier al heel veel voor maar krap €5 per maand (je moet dan bij starter servers kijken).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan