service firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudientje

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2001
Ik heb een pc windows vista home en had het politie virus erop gekregen. Een winkel heeft het eraf gehaald, maar nu werkt de firewall van windows niet meer.
Melding: de service is niet opgestart. Wilt u nu de service starten? ja; daarna melding: de service kan niet gestart worden.
Ik heb het programma Fix van windows geprobeerd, alles gescand, maar niets helpt.
Wie kan mij helpen? ( ik heb er nu Zone alarm opgezet, maar ik wil de gewone firewall weer gebruiken)
ik kan geen herstel punt vinden.

vr. groeten,

Lanza

Kan je niet gewoon Vista opnieuw installeren?

Dat zou kunnen, maar ik vraag me af of er niet een eenvoudiger oplossing is.
bedankt,
gr. Lanza

Ok, in dit soort gevallen kan je er donder op zeggen dat er wel wat meer aan de hand is dan alleen een politievirus. Dingen komen nooit alleen, & bovendien laten ze je Windows gesloopt achter, ook al zijn de infecties "verwijderd". In principe is na de backup van de documenten het idee van Lutz zo gek nog niet.

Begin even met een volledige scan van Hitman Pro, puur ter controle, maar je mag de 30-dagen-proef-periode activeren als het veel vind.

Als er niets kwalijks meer in zit (tracking-cookies mag je van mij negeren) kan je een systeembestand-Controle uitvoeren:

Open als (een) beheerder de Opdrachtprompt & typ:

sfc /scannow

Zorg ervoor dat de Vista-Installatie-DvD al in de speler zit, mocht je geen Herstel-Partitie hebben!

Als het voortgangsvenster van sfc verschijnt, mag je de Opdrachtprompt sluiten. Als sfc voltooid is, sluit het voortgangsvenster automatisch. Herstart.

Om de Services te herstellen, kan je bij Black Viper het voor jouw systeem geschikte Registerbestand ophalen & samenvoegen. Je hebt de keuze uit Default (Standaard) & Safe (Veilig (-er, iets)):

http://www.blackviper.com/2009/12/07/windows-vista-sp2-services-registry-files/

Ik ben bang dat je volkomen gelijk hebt. De computer is een puinhoop. Ze hebben allerlei programma's erop gezet, andere programma's werken niet meer. Ik heb AVG (free), Malware anti malware erop losgelaten en tune op. Er kwam niets uit.
Ik ga jouw advies proberen.
Reuze bedankt,
groeten,
Lanza

Indien je Vista opnieuw gaat installeren en je had toch last van een virus, dan kan je de harde schijf opnieuw formatteren...

en ik zou mijn geld terug halen. want blijkbaar hebben ze geen werkbare situatie achtergelaten. Ben je al terug gegaan en voorgesteld dat ze nog niet klaar zijn.
Hoe kunnen ze je een pc terug geven waar de firewall niet op werkt. We leven toch in 2013? Bij een auto krijg je toch ook de sleutels.
Ze zijn blijkbaar nog niet klaar. Zonder firewall heb je geen (accepteerbare) werkende situatie terug gekregen en hebben ze dus niet hun deel van het contract nageleefd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan