service pack 2 al automatisch geinstalleerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Berichten
1.836
Net terug van vakantie en lees nu van alles over een ServicePack 2.
Even een vraag over het al of niet downloaden van sp2.
Ik had windows-update altijd al op automatisch staan. Heeft ie dan al automatisch ook dat sp2 gedownload en geinstalleerd of moet ik dat alsnog zelf doen?

Ik heb onder configuratiescherm, software gekeken maar daar kan ik niks vinden.

windows update geeft geen essentiele updates aan.


o ja, ik gebruik de nederlands XP-home. moet ik met dat sp2 wachten tot er een Nederlandse versie is?
 
Laatst bewerkt:
Je kan Automatische update naar je hand zetten: rechtsklik op Deze computer/eigenschappen, tabblad Automatische updates. Ik heb aangestipt "Kennisgeving over updates ontvangen, maar de updates niet automatisch downloaden of installeren." Ik wil eerst de ervaringen van anderen afwachten. De verwachting is dat de Nederlandse versie a.s. maandag met de Automatische update zich zal aandienen. Ook kan je binnenkort de SP2-cd bij MS bestellen. Pc-bladen zullen mogelijk de cd meeleveren. Hou verder het *XP-SP2-topic in de gaten en de voorpagina van Helpmij.

*http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=136890
 
Laatst bewerkt:
Het komt, als je het zo ingesteld hebt, wel via automatisch update binnen.
Hier in Helpmij vond ik een tool om het servicepack (via automatisch update) voor 3 maanden tegen te houden.
Als je een usb modem hebt schijnt dat b.v. raadzaam te zijn.
 
Geplaatst door Elisa
Het komt, als je het zo ingesteld hebt, wel via automatisch update binnen.
Hier in Helpmij vond ik een tool om het servicepack (via automatisch update) voor 3 maanden tegen te houden.
Als je een usb modem hebt schijnt dat b.v. raadzaam te zijn.

Hier beschreven: http://www.helpmij.nl/index.php?id=39
ik hoef dit niet maar dat is ieder voor zich.
 
Bedankt Gezina :)
En HIER kun je dat tooltje direct downloaden.
Voor mensen met een oud USB-modem (rogje) zou het wel eens handig kunnen zijn. Die leverden oorspronkelijk ook problemen op met XP.
 
Ik raad je aan om de tool te gebruiken of WU aan te passen zodat ie niet meteen binnen komt ;).
 
beetje dom?

Misschien ben ik nu een beetje dom hoor, maar wat is het nut van dat tooltje precies? Je kunt automatische update uitschakelen. Je kunt ook instellen dat je wel een kennisgeving krijgt als er nieuwe updates beschibaar zijn, maar dat die niet automatisch mogen worden gedownload. Dat kun je dan doen als je dat zelf wilt op het moment dat jou het uitkomt.

Waar is zo'n tooltje dan voor nodig?

(Bij mij mag alleen m'n antivirusprogramma automatisch updaten, verder mag geen enkel programma dat.)
 
Zou Microsoft dan ook dom zijn?
Ik wil alles behalve dat servicepack en dat doet nou juist dat tooltje ;)

Van mij mag een heleboel behalve het servicepack :cool:
 
Geplaatst door Elisa
Ik wil alles behalve dat servicepack en dat doet nou juist dat tooltje ;)

Als je instelt dat je een kennisgeving krijgt van beschikbare updates, dan kun je precies bepalen wat je wel en niet wilt downloaden en wanneer je dat wilt doen. Daar kun je toch precies hetzelfde doel mee bereiken?
 
Ik wordt moe van je.
Nu download ik het tool, het install. zichzelf en klaar.

Op jouw manier moet ik iedere update gaan zitten nakijken terwijl ik echt wel wat leukers weet te bedenken op dat moment.

Dag Buffy, welterusten :p
 
Geplaatst door Elisa
Ik wordt moe van je.
Nu download ik het tool, het install. zichzelf en klaar.

Op jouw manier moet ik iedere update gaan zitten nakijken terwijl ik echt wel wat leukers weet te bedenken op dat moment.

Dag Buffy, welterusten :p

Nou zeg. Ik stel mijn vragen gewoon omdat ik serieus nieuwsgierig ben naar de toegevoegde waarde van dat tooltje t.o.v. wat ik standaard in XP al kan regelen. Als jij geen zin hebt daarover na te denken, antwoord dan gewoon niet. Er is vast wel iemand anders die er iets zinnig over kan zeggen.

Als ik aparte tooljes moet gaan zitten downloaden om te zorgen dat updates niet automatisch worden geïnstalleerd terwijl ik ook gewoon de instellingen zo kan zetten dat die updates niet automatisch worden geïnstalleerd, dan ben ik logischerwijs benieuwd wat het bijzondere nut van die tooltjes dan zou zijn dus vraag ik dat hier. Als jij daar moe van wordt, reageer dan gewoon niet en ga lekker slapen.
 
Ik kan het mishebben, maar het tooltje waar jullie over praten is volgens mij toch vooral bedoeld voor bedrijfsnetwerken, waar veel medewerkers op hun werkplek de automatische update 'aan' hebben staan. Zodoende wordt voorkomen dat jan- en alleman SP2 downloaden en installeren met alle (bedrijfskritische) gevolgen van dien.

Zie: http://www.helpmij.nl/index.php?id=39

Ikzelf heb de update op 'uit' staan. Ik wil baas blijven over m'n pc en zicht houden op wat Bill mij allemaal wil voorschotelen.

Groetjes
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door ikself
Ik kan het mishebben, maar het tooltje waar jullie over praten is volgens mij toch vooral bedoeld voor bedrijfsnetwerken, waar veel medewerkers op hun werkplek de automatische update 'aan' hebben staan. Zodoende wordt voorkomen dat jan- en alleman SP2 downloaden en installeren met alle (bedrijfskritische) gevolgen van dien.

Ach natuurlijk, dat zal het zijn.
Al vraag ik me af of netwerkbeheerders op bedrijven dat niet op een andere manier kunnen voorkomen, maar daar heb ik eigenlijk geen verstand van dus ik zal het wel mis hebben.

Geplaatst door ikself
Ikzelf heb de update op 'uit' staan. Ik wil baas blijven over m'n pc en zicht houden op wat Bill mij allemaal wil voorschotelen.

Ik heb het zo ingesteld dat ik wel in kennis gesteld wordt als er nieuwe updates beschikbaar zijn, maar dat die niet automatisch worden gedownload. Ik kan dan even rustig bekijken of ik die update wel of niet wil en die dan downloaden en installeren wanneer ik daar zin in heb.
 
Tja, heb ik me inderdaad ook af zitten vragen waarom er nu een tooltje voor een bedrijfsnetwerk beschikbaar is.........inderdaad, k ben het met je eens, daar heb je vaak ook netwerkbeheerders voor rondlopen die dat inderdaad op een adequate manier kunnen regelen.

Nu is het in elk bedrijf natuurlijk weer anders geregeld, er zijn ook (kleinere) bedrijfjes die niet constant een netwerkbeheerder hebben rondlopen, dus dan zal het handig zijn, maar wat betreft de thuispc, dan ben ik het met je eens buffy; dat tooltje vind ik ook maar onzin, ik regel dat inderdaad zelf wel via de AU.

Nou hoi!
 
Daar is het inderdaad voor.
Bij mij staat 'ie op vragen alvorens te dowloaden en installeren dus ik krijg alleen bericht. Alleen bij sommige bedrijven willen ze alles al installeren automatisch :).

En zoals in de nieuwspost al vermeldt staat, het is ter voorkoming van de overbelastig van het netwerk. Als alle PC's op de opgegeven tijd naar WU gaan en zien dat er een SP II is gaan ze die ook allemaal downloaden. Dat is niet bevordelijk voor de snelheid...
 
Zoals buffy het doet is wel een idee. Ik begrijp dus dat dat SP2 ook niet alles is...
Ik hou helpmij wel eerst in de gaten om te zien wat het oplevert (aan goeds en aan problemen), en dan kan ik het alsnog doen begrijp ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan