service pack 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jo Briels

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2001
Berichten
421
Werk met windows XP prof - service pack 2
Updates gebeuren automatisch
melding voor service pack 3 kwam niet.
Ik las in de helpmij nieuwsbrief dat service pack 3 kan gedownload worden.
Weet niet of dat echt nodig is,
maar downloadde het, twee keren,
want telkens liep het vast wegens tekort aan virtueel geheugen.
Mijn V.G staat op 2046 MB (zie attach).
Wat moet ik doen?
Is service pack echt noodzakelijk?
Dank!

virtueel geheugen.JPG
 
Heb je sp3 als los bestand gedownload of via windows update?

Laat windows je vg eens beheren, ik kon niet zien hoeveel fysieke geheugen je hebt.
Als je je vg in eigen beheer houdt is instellen op 1,5x het fysieke normaal gesproken meer dan voldoende.
 
Heb gedownload zoals aangegeven in nieuwsbrief - 'tips en handleidingen'
langs start /programma's / microsoft update.
Heb virtueel geheugen nu gezet door 'voor systeem beheerde grootte' aan te vinken. (zie attach)
Beschikbare grootte: 77359 MB
Nu las ik daareven in PC pitstop over more problems with XP SP3.
Is die SP3 broodnodig?
virtueel geheugen.JPG
 
ik weet niet of je je bankzaken regeld per internet/?
maar de bank verlangd van je dat je alles update
dus is het wel belangrijk :thumb:
 
Dan zouden die dat wel mogen melden.
En alles met hen verloopt normaal.
Ik zal in alle geval (morgen) die download nog eens proberen.
 
Donwload anders deze is de Netwerkversie voor SP3 is een groot bestand. Dan hoeft er niks meer gedownload te worden als je setup start.

Hoop dat dit wel werkt.
 
Wargames,
ik wilde er meteen aan beginnen, maar als ik naar die site ga, lees ik daar:

Klik niet op Downloaden als u slechts één computer wilt bijwerken: Een kleinere, geschiktere download is nu beschikbaar via Windows Update.


Ik werk maar één computer bij,
wat nu?
 
service pack 3 is voornamelijk bedoelt voor de zakelijke wereld.
Niet voor particulieren.
Vandaar ook geen melding in automatische updates.
Ik zou het niet installeren.
 
Zo zakelijk ben ik niet bezig.
Dan hou ik het daar maar bij.
Tenzij er andere ideeën opduiken.
In ieder geval voor de zoveelste keer,
dank voor de reacties.
 
SP3 is niet alleen voor bedrijfven alleen. Maar voor iedereen die Winxp gebruikt. Dat windowsupdate is niet heilig voor updates.

Stel als je de pc opnieuw installeerd hoef je niet weer SP3 te downloaden.

Maar kan je deze zo van externe schrijf installeren. Scheelt tijd en datalimiet verspilling.
 
Laatst bewerkt:
Wargames,
maar hoe zit het dan met jouw verwijzing naar een download-site.
Waar ze zeggen dat het niet voor één computer is?
 
Dat is omdat ms vind dat jij dan teveel download terwijl je niet alles nodig hebt, maar gewoon downloaden en gebruiken
 
O.K.
Ik wacht even tot ik meer tijd heb,
want het blijkt nogal wat tijd in beslag te nemen.
 
Heb je al de nodige updates gedaan?
Ga naar microsoft update doe een snelle scan en dan zou je een of meerdere updates moeten doen en na deze geinstalleert stelt hij SP3 voor om te installeren en deze is dan nog geen 100MB en neemt dus ook minder tijd in beslag. :)

edit: @ ellasar, best automatisch laten doen door windows update anders kan je in de problemen komen met updates die je nodig had en die niet zijn geinstalleert
 
Laatst bewerkt:
Heb je al de nodige updates gedaan?
Ga naar microsoft update doe een snelle scan en dan zou je een of meerdere updates moeten doen en na deze geinstalleert stelt hij SP3 voor om te installeren en deze is dan nog geen 100MB en neemt dus ook minder tijd in beslag. :)

edit: @ ellasar, best automatisch laten doen door windows update anders kan je in de problemen komen met updates die je nodig had en die niet zijn geinstalleert

Dat is gepiep van een dronke aardbei.
 
Kdenk streekgebonden want als nederlander berijp ik daar ook geen kneit van ;)

Maar wat je als edit plaatst is natuurlijk niet waar,
en mede daarom is de volledige SP3 download zo groot omdat daar alle voorgaande updates in zitten dus das geen probleem met de updates via windows update
 
Toen ik SP3 installeerde, via Configuratiescherm Software en Nieuwe Programma's Toevoegen, de knop Windows Update, ben ik uitdrukkelijk gevraagd om alle programma's af te sluiten. Microsoft installeert dan de nieuwste versie van de update en validatie software en bepaalt dan welke updates je nodig hebt. Ik wil hier geen problemen mee en neem ook met nadruk afstand van mensen die al te gemakkelijk anderen beledigen maar het is dus echt wel zo. Ook na de installatie van SP 3 heeft Microsoft nog updates voor je. Reken dus een uurtje of anderhalf. Na de installaties kreeg ik van WinPatrol de melding dat Windows Messenger weer opstart item gemaakt was en vroeg of ik hiervoor toestemming gaf. Nee dus. Er moest heel veel vrije schijfruimte zijn in de Windows XP partitie. Meer dan een halve gigabyte. Ik merkte meteen dat Windows iets sneller is gaan werken. Het belangrijkste voor mij is dat ik er nog geen problemen mee gekregen heb.

Als er foutmeldingen zijn met betrekking tot het virtuele geheugen en alle programma's afsluiten zou je nog niet helpen, maak dan eens een nieuw en ongefragmenteerd virtueel geheugen. Je doet dat als volgt: Haal het virtuele geheugen weg. Start in de veilige modus op. Defragmenteer de harde schijf. Stel dan het virtuele geheugen opnieuw in. De regel van anderhalf keer het geheugen gaat niet op omdat mensen nu uitzonderlijk veel geheugen geplaatst hebben en schijf geheugen daarmee nutteloos wordt. Kies iets tussen 500 Mb en 1000 Mb en wacht gewoon af tot Windows zegt dat die meer gaat maken. Heel weinig is ook goed want het hangt helemaal van de gebruikte programma's af of het nodig is. Ik heb trouwens 500Mb bij evenveel geheugen dus wees dan gerust.
 
Ik geef het op.

Ik liet microsoft voor de derde keer sp3 installeren.
Er waren geen andere updates, want die gebeurden voordien al automatisch.
Juist zoals de vorige keren, meldt windows halverwege de installatie meer virtueel geheugen te maken.
Ik druk op ok en er gebeurde na een uur wachten nog niets. De pc loopt vast.
Dus zoals vorige keren een restart gemaakt en toen doorliep de pc een volledige teruggang naar vroeger (gelukkig).
Ik kon geen printscreen maken, want pc reageerde niet meer. Heb dan een foto getrokken van het moment waarop alles stil ligt.
Ik zal maar bij mijn sp2'tje blijven.
In bijlage foto (niet zo denderend).
 

Bijlagen

  • Herschaalde kopie van IMG_2497.jpg
    Herschaalde kopie van IMG_2497.jpg
    91,8 KB · Weergaven: 38
Kdenk streekgebonden want als nederlander berijp ik daar ook geen kneit van ;)

Maar wat je als edit plaatst is natuurlijk niet waar,
en mede daarom is de volledige SP3 download zo groot omdat daar alle voorgaande updates in zitten dus das geen probleem met de updates via windows update

ik dacht dat de grote te verklaren was omdat er alles inzit om bugs te vinden zonder online te moeten gaan, maar oke ik ga daarover niet in discussie want het zou goed kunnen wat je zegt :)

@ JO: mss het beste als SP3 zichzelf aanbiedt kan je het alsnog installeren :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan