service pack

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazar

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2003
Hallo. Op mijn 2e computer ga ik na formatteren Windows 98 SE opnieuw installeren volgens de methode Guus abc. Nu moet heel veel ge-update worden. Ik heb in microsoft gezocht en er is heel veel, maar wat ik precies nodig heb weet ik niet. Is er een totaal pakket dat ik kan downloaden voor 98 se via mijn "eigen computer" met XP en breedband zodat ik dat kan overzetten op de 98 se computer. Die heeft namelijk een 56 K verbinding en dat neemt veel tijd inbeslag.

Voor Win98(se) is er geen "service pack", zoals er voor WinXp/2000 wel is. Wat je wel kan doen is alle updates van Win98(se) los downloaden, via Windows update>Windows catalogus.(eventueel via je WinXp computer) Deze kun je dan los op een cd-rom branden, Helaas moet je ze wel handmatig 1 voor 1 installeren.

Geplaatst door Bazar
Hallo. Op mijn 2e computer ga ik na formatteren Windows 98 SE opnieuw installeren volgens de methode Guus abc. Nu moet heel veel ge-update worden. Ik heb in microsoft gezocht en er is heel veel, maar wat ik precies nodig heb weet ik niet. Is er een totaal pakket dat ik kan downloaden voor 98 se via mijn "eigen computer" met XP en breedband zodat ik dat kan overzetten op de 98 se computer. Die heeft namelijk een 56 K verbinding en dat neemt veel tijd inbeslag.

Misschien niet aan gedacht. Wellicht heb je in die oude computer nog plaats voor een netwerkkaart. in een tweedehandswinkel heb je er een voor 5 euro. Het maakt het geheel een stuk makkelijker. Sluit je aan in plaats van je eigen computer en hoeps heb je meteen alles op het oude systeem. Het zijn in totaal 42 wijzingingen + DirectX + Internet explorer in totaal 56 MB.

en opstart via A

Hopelijk kan deze vraag in het verlengde. De gedownloade opstartdiskette via helpmij wordt door de comp niet herkend. Ik krijg:”verwijder schijf ….druk op toets.” In de bios staat de bootsequence op A, C, Scsi. Hoe krijg ik A aan de praat. Via dos prompt (vanuit menu start) kan ik C niet formatteren omdat programma;’s draaien.

Al geprobeerd het Bios zo in te stellen, zodat je pc vanaf de cd-rom opstart?
Dan kijken of je via de Win98(se) cd-rom kunt opstarten.

Neen, er moet geformatteerd worden en dat staat m.i. niet op de 96SE

Jaap.
Jouw suggestie lukt niet. Mijn oude pc staat niet op dezelfde locatie.

Ik heb een exe bestand gedownload. Er zijn er meerdere ook met alt mogelijkheden. Wellicht een stomme vraag. Slaat de computer hierop aan na het opstarten of moet dat exe bestand op de floppy worden uitgepakt (voorzover dat kan?)

Het is toch gelukt. Ik vond nog een oud floppy met een auto exe en die pakte wel. Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan