servicepack 1 xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwind

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2003
hallo

ik heb xp gratis(toevallig meegekregen testing) toen ik
een nieuw computer kocht.
ik had er niet om gevraagd.
nu heel blij er mee maar update van servicepack 1 gaat niet.
xp loopt prima en beveiligd door northon2004.
heb ik servicepack nu wel nodig? en hoe krijg ik die alsnog? eventueel tegen betaling?

jwind

Kan je de cd-rom SP1 niet gratis aanvragen bij Microsoft ?

ik hoorde wel als je probeert te installeren dan crast je xp ? las ik in blad computeridee

Ja het servicepack heb je nodig.

Btw. in juni komt SP2 (ruim 220 MB of zo.....!!!)

Het feit dat je niet kan updaten wijst in de richting van een niet geregistreerde (illegale ?) versie.

waarom is pack 1 dan zo belangrijk?
ik draai 1,5 jaar nu erop.
alle updates komen behalve die pack 1?
en crast xp werkelijk? wie heeft ervaring ermee?

jw

Is je versie van windows XP geregistreerd of niet ?

Dat sp1 XP laat crashen vind ik kolder van de computeridee maar dat terzijde..

Mocht je een xp hebben met een serie nummer die begint met fckgw (zo uit het hoofd, kan een letter verkeerd staan) hoef je niet te proberen om sp1 te installeren aangezien dat nummer op de blacklist staat bij Microsoft

Geplaatst door m@rio
Dat sp1 XP laat crashen vind ik kolder van de computeridee maar dat terzijde..

Hij doelde op die cd met de updates die je gratis bij MS kunt bestellen, denk ik. Over die cd zijn weleens negatieve verhalen over verschenen, o.a. in NRC Handelsblad (is ook hier op Helpmij geplaatst, maar ik kan het nu even niet terugvinden).

Cd is idd compleet gratis en ik heb em, Zitten naast XP SP1 ook nog wat andere goodies bij, alle updates voor ME, 98(SE en gewoon) en windows 2000 profesional edition.

Plus nog windows media player 9 en DX9 en nog een update paket voor XP. Ik gebruik em zelf wel eens voor de mensen die nog langzaam internet hebben, scheelt behoorlijk wat tijd. Prima CD tje hoor en compleet gratis, toppertje van MS :thumb:

SP1 cd rom is idd gratis te verkrijgen via microsoft, speciaal voor de smallband mensen met een 56k modem. Je kan hem bestellen op de site na 3 dagen ligt hij reeds in de bus.

of je SP1 nodig hebt of niet is te zien, XP zonder SP1 ondersteund geen USB 2.0 bvb. ook verschillende programma's werken niet zonder de sp1 pack

Ik vermoed dat het hier een illegale versie is van XP (de beruchte FCK serial) aangezien dat je zei dat je de cd rom er gratis bij gekregen hebt.

Beste wat je kan doen is: ofwel niet updaten en mja dan binnen een jaar bvb. slechts nog 25% (wilde gok van mij) van nieuwe programmas etc. kunnen draaien
ofwel een licentie kopen bij Mister Gates of een cd rom van XP halen in de winkel.

ik heb 1 jaar eerder de ceedee geprobeerd te instaleren maar foutmelding.

ik heb dus een ilegale xp

maar wel komen alle updates binnen behalve dus sp1.

dat vind ik dus vreemd omdat men zegt dat zondersp1 geen updates komen.

of kan sp1 ook illegaal er opstaan zonder dat ik het weet??

jwind

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan