servicepack 2 of niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter brbr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
servicepack 2 of niet. Veel verwarrende berichten. Ik heb pas xp home nl geinstalleerd, moet ik nu eerst servicepack 1 installeren en dan serv. pack 2 ?

Je moet eerst SP1 installeren, daarna kan SP2 er pas op. Ik heb SP2 er al wel op staan vind wel kleine dingen die niet helemaal goed gaan maar dit is te over bruggen. Merk zelf nog niet zoveel van wat er verbetert zou zijn Loopt nu ongeveer 1 week. Ik heb nog geen nieuwe patches gezien duurt wel lang het downloaden via kabel zo,n 6 uur.
Je kan beter wachten dat de schijf uitkomt.

Laatst bewerkt:
Servicepack 2 kan zo op XP geïnstalleerd worden, SP1 is niet nodig. Alle updates van SP1 zitten ook in SP2. Trouwens, de meeste CD-roms van XP hebben SP1 al ingebouwd.

Tips & trucs meldt: alleen servicepack 2 is nodig als je 1 nog niet hebt!!!

In het laatste nummer van Tips&trucs (oktober 2004) staat dat alleen servicepack 2 nodig is als je 1 nog niet gedownload hebt. Hoe kan dat ?

Geplaatst door brbr
servicepack 2 of niet.
SP2 zou de beveiliging een stuk opvoeren, maar volgens dit artikel doet SP2 niet veel meer dan waarschuwen als de firewall of de automatische update uitgeschakeld zijn, of dat er geen antivirussoftware is geïnstalleerd.
Als je daarbij kijkt naar het aantal problemen dat hier en op andere forums al gemeld is, zou ik het (nog) niet doen.

Guus.

Bron:http://www.microsoft.com/netherlands/windowsxp/sp2/overzicht.aspx Onderaan de pagina:

"Zoals u zich wellicht herinnert, is Microsoft Windows XP Service Pack 1 in augustus 2003 uitgebracht. Als u Service Pack 1 niet hebt geïnstalleerd, hoeft u dit niet alsnog te doen omdat alle verbeteringen in Service Pack 1 ook in Service Pack 2 zijn opgenomen. "

Zelf heb ik na een format ook SP2.
Merk niet heel veel verschil.
Voor sommige dingen moest ik een blokkering opheffen, Outlook Express eventueel een beetje aanpassen, ivm afbeeldingen (http://www.breekpunt.nl/artikel.asp?id=1610 ).
Norton moest even aangepast worden.
Je krijgt voor downloaden een ander venstertje en er is een beveiligingscentrum bij Program files bijgekomen.

Ik heb wel die Popupbalk onder je taakbalk weggehaald, incl. dat irritante geluidje erbij, vond dat een beetje vervelend

Ben er, tot nu toe, tevreden mee!

Nou dat zijn de problemen die ik ook gehad hebt met SP2, zoals Tima zegt.

Laatst bewerkt:
Installatie SP II vlekkeloos.

Na reboot:

MSN messenger opnieuw geïnstalleerd (waardoor ik eigen tweakje kwijt ben).
IE koppelingen door elkaar gegooid.
Norton virusscanner en firewall netjes herkend.

Firewall lijken aantal instellingen van gereset. Niet problematisch ofzo..

En ik ga nu de popupblocker even opzoeken :D.

Ik heb trouwens 4 nieuwe icoontjes in mijn configscherm. Kan dat?

Laatst bewerkt:
attachment.php

*uhum :rolleyes:

Bijlagen

• uhum.jpg
    uhum.jpg
    24,7 KB · Weergaven: 256
Ik heb het geheel geïnstalleerd gehad en er even meegedraaid. Vanmorgen heb ik SP2 er af gehaald. Teveel ellende met foutmeldingen, zoekfunctie die je computer laat ploffen, installeren met problemen. Ik werk lekker gewoon weer met SP1 en heb verder geen geduvel meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan