servicepack files weggooien???

Status
Niet open voor verdere reacties.

knarfje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2001
Berichten
817
Hallo.

Ik heb in mijn windows directorie een map staan met servicepack files van plm. 270 MB!!
Mag/kan ik die weggooien of word dat nog gebruikt door windowsXP??

Thanks
 
Ik weet niet of het gebruikt wordt door windows, maar als je het weg wil gooien en windows gebruikt het dan kan je het niet weggooien als het goed is.
Maar het is voordat je het weggooit altijd verstandig om er een back-up van te maken.

Greetzz Jacco
 
Ik weet ook nie of winddows het nog gebruikt maar aangezien ik nodig ruimte nodig heb overweeg ik het om te dumpen!!!
 
Windows heeft de Servicepackfiles folder nodig voor Windows File Protection (SFC)

Wanneer een systeembestand gedowngrade of verwijderd dreigt te worden, wordt uit die map bij het opstarten een vers exemplaar teruggezet.

Ook als je SFC /Scannow wilt draaien heeft Windows de bestanden in die map nodig.

Je kunt hem verwijderen, maar dan moet je af en toe handmatig SFC / Scannow draaien, met een CD-ROM met de SP1 files erop in 1 drive, en de originele in een andere.... Je moet dus 2 drives hebben.

Bovendien moet het pad naar de locatie van de ServicePackFiles dan ook in het register gewiijzigd worden, anders vindt Windows ze niet.

Het alternatief is een bootable SP1 CD-ROM maken:

Creating a bootable Windows XP SP1 (nero)

Creating a bootable Windows XP SP1 CD (Easy CD Creator)
 
Hmm dan toch maar laten staan die handel!
jammer want dat schhot wel lekker op om 270MB te verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan