ServicePackFiles

Status
Niet open voor verdere reacties.

Taalkring

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
Berichten
309
Beste mensen

Kun je de subdirectory ServicePackFiles (216Mb) uit de Windowsdirectory verwijderen. Ik denk dat die map de installatiebestanden bevat van ServicePack1, maar zeker weet ik dit niet.

Wie help mij
 
Kan idd, tevens kan je de dllcache-map dumpen, maar zorg dat je de servicepack bestanden hebt voor het geval dat.

Een servicepack uitpakken doe je door "-x" achter de naam toe te voegen in de command line.

De service pack locatie kan je wijzigen in het register in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup
 
De ServicePackFiles directory bevat kopieën van de geupdate Windowsbestanden na een upgrade naar SP1

System File Protection gebruikt die map om verse bestanden in de plaats te zetten van systeembestanden die om één of andere reden beschadigd, gedowngrade, of verdwenen zijn.

Het is dus een erg goed idee om die map te laten staan.
 
Geplaatst door Kleinkramer
Het is dus een erg goed idee om die map te laten staan.

Valt wel mee als je weet wat je doet en weet hoe je toch je service pack bestanden kan terugzetten, mocht dit voorkomen. Het scheelt veel schijfruimte :)
 
Ja, maar het aardige van SFC is nou juist, dat 'ie automatisch gewijzigde en ontbrekende systeembestanden vervangt. En daarvoor heeft ie de ServicePackFiles folder nodig.

Het alternatief is handmatig af en toe sfc /scannow runnen, maar dat kost een hoop tijd, en dan moet Windows alsnog zowel de ServicePackFiles als de orginele XP bestanden hebben.

Dus staat die map niet meer op je computer, moet je er in dat geval beide CD-ROMs indoen, dus dan heb je ook 2 drives nodig.

Moraal: heb je de ruimte, is laten staan een stuk handiger.
 
sfc werkt toch niet met XP

System File Checker (SFC) werkt volgens mij niet samen met windows XP.
Ik heb dat al eens geprobeert maar helaas.

Trouwens, kun je de *.dll bestanden op een andere manier checken in XP???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan