Services.Exe false positive?

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackjacker2

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Berichten
193
Hallo,
Sinds gisteren heeft mijn AVG 2013 internet security deze gezien als virus,

Het vreemde is dat ik niks vreemds opgemerkt heb qua symthomen, en ook geen rare downloads heb gedaan wat dan ook,
Het enige vreemde is ook dat MBAM pro zijn Internet website beveiliging niet aan kan zetten, de rest staat wel aan van zijn beveiliging,

Ik heb erna Kaspersky geprobeerd,
Deze zegt dat Services.exe en Desktop.ini geinfecteerd was?

Verwijdered, Erna natuurlijk sinds het System32 files zijn blauw scherm, terug in kaspersky en terug in de map gestopt,
Hij werkt,
Geen symthomen, Hij staat niet tussen processen te sweven dus ik weet het niet,

TotalVirus zegt ook 0/45 dus volkomen safe.
Als ik erop klik krijg ik het process bij taskmanager, maar zit vast aan een bepaalde KB en gaat er nooit over, vrij laag 12,400kb ofso als ik me goed herinner,
geen processor verbruik wat dan ook.

Ik snap het niet, Ik denk false positive, Jullie?

Vanaf kaspersky zei het een virus kan zijn begin ik wel redelijk te twijfelen..

Alvast bedankt voor uw hulp!

Best regards,
Blackjacker2
 
Well,
Ik kan niet in Veilige Modus,

De PC herstart dan eens hij naar windows gaat in veilige modus,

:/

EDIT:
Ik begin te geloven het wel zo is,
Simpelweg omdat hij mijn Services niet slecht vind van een andere hardeschijf met windows op,

Ik ga via kaspersky disc proberen services.exe te verwijderen, En die van me andere hardeschijf erop te zetten,
Sinds het ook windows 7 64bit is moet dat toch lukken.
 
Laatst bewerkt:
Heb vandaag ComboFix gebruikt,

Ging er makkelijk en snel af,
Was inderdaad een virus,
Ik vraag me echt nog steeds af hoe die binnen gekomen is :p

Ach jah!

Groeten,
Blackjacker!
 
Post volgende keer ook de link van VirusTotal, dan is er wat meer informatie beschikbaar over het bestand.

Scannen met MBAM in veilige modus is alléén nuttig wanneer het in normale modus niet werkt. MBAM detecteert in normale modus meer actieve malware.
En aan de naam van een bestand is absoluut niet te zien of het malware is of niet.
 
Jah natuurlijk kan je het er niet aan zien ^^ aan de naam,
Maar VirusTotal zei het geen virus was dus was je er vrij weinig mee,

Veilige modus werkt hier niet, Hij start dan opnieuw op,

Ach jah ^^#

Bedankt voor jullie hulp ^^
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De informatie op VirusTotal is niet alleen maar of er malware is gedetecteerd. Er is nog veel meer informatie over het bestand te vinden. Maar het is ook mogelijk dat het bestand alleen in het geheugen geïnfecteerd was of dat je per ongeluk een verkeerde Services.exe hebt gecontroleerd op VirusTotal. Zonder rapport van de scanner moet ik ook maar wat gokken.

En dat je aan de naam van een bestand niet kunt zien of het malware is, bedoelde ik eigenlijk voor vanschagen in post #2
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan