Services.exe Fout??

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaveyG

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2007
Berichten
13
Hoi,
Ik heb een probleem als ik mijn computer op wil starten krijg ik een fout bericht van services.exe fout dan staat er raport verzenden/niet verzenden als ik op ''niet verzenden'' krijg ik een bericht dat die over 1 minuut word afgesloten. Wat kan en moet ik hier aan doen om dit probleem te verhelpen?

Groetjes,
Davey
 
Ik ben onlangs tot de ontdekking gekomen dat als je na een foutmelding klikt op verzenden, dat je dan naar een webpagina van MS wordt gelinkt die het probleem beschrijft.
Dus: gooi je (privacy-)principes eens (voor één keer) overboord en probeer dat eens een keer, zou ik zeggen.
 
Laatst bewerkt:
services.exe kan een "pseudoniem" van het Isas sasser virus zijn.... en ondertussen van nog een paar andere virussen en trojans...

Start op in veilige modus met netwerkmogelijkheden en doe een "housecall" bijv. bij trendmicro......

Als je in veilige modus in verkenner kunt komen, check dan even waar services.exe staat... staat ie onder c\windows\system32 dan is er mogelijk niets aan de hand, staat ie onder c\windows , c\windows\common files of ergens anders in een windows map of een submap van c\windows\system32, dan is het "foute boel" -> virus
 
Laatst bewerkt:
Het zit me al een tijdje dwars:
Ik begrijp niet helemaal waarom op dit forum zo makkelijk geroepen wordt dat men maar een een on-line-scan moet doen.
Het lijkt me in dit geval (en in veel andere gevallen) juist zeer onverstandig!
Als, nogmaals: áls, hier sprake is van een infectie, is het zeker geen virus.
Als services.exe corrupt/besmet is, is dat door een worm, backdoor of trojan. Zeker geen virus.
Dus: nooit een online-scan, dan maak je het probleem alleen maar erger!

In zo'n geval zou ik eerder het volgende doen:
Download een scanner en zet deze op een CD. Verbreek de internetverbinding dan ASAP. En scan je computer vanaf de CD-rom.
Of een scan in veilige modus.
Of wat dacht je van de bestand-grootte bekijken? Even met de rechtermuisknop op het bestand => eigenschappen.
Een grootte van zo'n 100 kB is oke.
Of....
In ieder geval: internetverbinding verbreken!

Het is overigens altijd verstandig om een niet-geinstalleerde versie van een AV-scanner op een CD te bewaren. Vooral voor dit soort gevallen.

Indien services.exe besmet is, is het zeker geen virus. Onder andere de volgende malware (en hun varianten) kan services.exe aantasten: Een greep uit de mogelijkheden:
W32.Dizan. (Worm)
Zincite.a (BackDoor)
MyDoom-varianten (Worm)
Sober-varianten. (@mm) (Worm)
W32.Drom (Worm)
W32.Secefa (Worm)
Win32/Nuwar.N@MM! (worm)
Iroffer.2.BJ (BackDoor)
Win32.Prorat. (BackDoor)
CoolWebSearch adware (Adware)

En eerder genoemde Sasser (ook een worm)

Geen virussen.
Wormen verplaatsen zich via het internet. Dus geen online-scan doen! Internetverbinding verbreken en scannen op malware.

Sorry voor mijn lange verhaal, maar het zit me al zo lang dwars dat iedereen maar roept: een online scan. Terwijl dat juist heel fout is.

BTW: De kans is net zo groot dat hier helemaal geen sprake is van een infectie: wat dachten jullie van een doodgewone SFC-scan? Bijvoorbeeld.
 
Laatst bewerkt:
BTW: De kans is net zo groot dat hier helemaal geen sprake is van een infectie: wat dachten jullie van een doodgewone SFC-scan? Bijvoorbeeld.

Vandaar de opmerking: als je in verkenner kunt komen, kijk dan even waar services.exe staat........

Maar inderdaad, even naar start -> uitvoeren -> sfc /scannow intikken, kan verheldering brengen.......

Met de risico's van housecalls ben ik het niet eens... maar daar zullen we waarschijnlijk nooit uitkomen......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan