Services starten niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TechnoRocker

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2007
Berichten
10
Als ik m'n laptop opstart zie ik dat een groot deel van de services niet worden geladen, met veel problemen tot gevolg zoals; ik kan geen mappen verslepen, internet kan niet worden opgestart, hulp op afstand kan niet worden gestart, systeemherstel kan ook niet worden gestart,... enz. Ik dacht dan dat ik via "systeembeheer->Services" de services kan opstarten maar dat lukt niet. Ik krijg dan de volgende foutmelding:

"1068: Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart."

Ik heb alles al geprobeerd, virusscanner laten lopen, windows repair programma's, herstellen,...niks werkt:(

Ook kan ik niet switchen naar andere gebruikeraccounts.:(

Wie heeft de oplossing? En ik wil ook geen nieuwe installatie doen want de laptop is van een bedrijf met belangrijke doc's.
 
Kijk eerst even na in Logboeken (Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe, onderdeel Systeem) welke services niet gestart worden nu. Noteer dat ergens.

Dan: Start -> Uitvoeren -> services.msc
Ga naar zo'n service die niet gestart is, en dubbelklik erop.
Ga naar het tabblad Afhankelijkheden, en kijk daar na van welke andere service(s) de service afhankelijk is. Kijk of alle services waarvan afhankelijk is gestart zijn, en probeer die te starten.

Succes,

Tijs.
 
eigenschappen van services

Kijk eerst even na in Logboeken (Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe, onderdeel Systeem) welke services niet gestart worden nu. Noteer dat ergens.

Dan: Start -> Uitvoeren -> services.msc
Ga naar zo'n service die niet gestart is, en dubbelklik erop.
Ga naar het tabblad Afhankelijkheden, en kijk daar na van welke andere service(s) de service afhankelijk is. Kijk of alle services waarvan afhankelijk is gestart zijn, en probeer die te starten.

Succes,

Tijs.

Dank je voor je tip maar ik kan niet in de eigenschappen van de services geraken, als ik erop dubbelklik gebeurt er niks en ook als ik de rechtermuisknop gebruik geraak ik er niet in:confused: onderaan bij "services" heb je keuze tussen 2 tabbladen, ik kan alleen maar in het tabblad "standaard" geraken.
 
Heb je wel Administrator rechten op je pc?
Indien niet, dan eerst noteren welke services nu niet lopen, en de computer in Veilige modus opstarten. Hopelijk lukt dat, en dan ben je local administrator. Je zou dan wel in Services.msc moeten kunnen kijken naar de services en hun afhankelijkheden.

Succes,

Tijs.
 
Heb je wel Administrator rechten op je pc?
Indien niet, dan eerst noteren welke services nu niet lopen, en de computer in Veilige modus opstarten. Hopelijk lukt dat, en dan ben je local administrator. Je zou dan wel in Services.msc moeten kunnen kijken naar de services en hun afhankelijkheden.

Succes,

Tijs.

nope, ben als administrator ingelogd maar ik kan maar niet in de eigenschappen geraken van die services:confused:

en ook niet op de tab "uitgebreid"
 
Heb je nog en herstelpunt van voor het probleem?

Je kunt ook opstarten en dan F5 of F8 intrommelen en in het windows opstartmenu voor veilige modus kiezen en daar inloggen als administrator, kun je er dan wel bij?
 
Heb je nog en herstelpunt van voor het probleem?

Je kunt ook opstarten en dan F5 of F8 intrommelen en in het windows opstartmenu voor veilige modus kiezen en daar inloggen als administrator, kun je er dan wel bij?

Nee, systeemhertel werkt ook niet omdat die services ook zijn uitgeschakeld, en als ik in de veilige modus als admininstrator inlog gaaat het ook niet. Ik weet één ding, er is iets serieus mis met die pc:(
 
Denk dat je een zware besmetting hebt opgelopen.

Lees dit bericht goed door:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=12

Kijk hier voor uitleg Hijackthis:
http://www.nucia.nl/toonhandleiding.php?handleidingid=9

Plaats daarna je Hijackthis log in de volgende sectie:
http://www.nucia.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Vermeld daar ook je probleem erbij.

Je moet je wel even registreren daar, maar dat is net als op Helpmij gratis en eenmalig.


En nog een handleiding voor het terugzetten van een herstelpunt, de tutorial.
 
Voor mij was dit de oplossing voor dit probleem:

localservice en networkservice toevoegen aan de groep administrator.

Klik op Start en zoek op CMD. Klik er rechts op en kies Uitvoeren als Admin.
Tik het volgende in:

net localgroup administrators localservice /add
net localgroup administrators networkservice /add
exit

Herstart.
 
Het is niet de bedoeling oudere topics omhoog te halen. Misschien heeft iemand wat aan je tip.
Ik zet er ook gelijk een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan