services van win XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanschagen

Banned
Lid geworden
26 nov 2001
Berichten
16.735
hoi
is er een tooltje ,waarmee je de services van Xp,die niet echt nodig zijn ,kan uitschakelen
nu heb ik een heleboel services ,maar weet zelf niet welke ik moet uit schakelen
in msconfig/opstarten heb ik bijna alle programma's uitgezet
maar nu die services nog

bedankt

[EDIT]
Of kan ik beter een nieuwe verse install doen??
 
Laatst bewerkt:
Er is natuurlijk niet een standaard lijst van alles wat je uit kunt zetten, dat is afhankelijk van wat je doet met je computer.
Zie HIER voor meer info over de verschillende services.

Groeten Marcel
 
ja dat is mij teveel werk
ik vroeg om een tooltje
dan kan ik toch maar beter opnieuw gaan installen
 
Herinstallatie gaat je m.b.t. de services geen steek vooruit helpen. Verder verbaas ik me erover dat je net doet alsof de suggesties van de blackviper site staat zoveel werk inhouden. Dat valt erg mee, vind ik (zo héél veel services zijn er niet in XP).

Als je 'snelheid' wilt als hulpprogramma dan kun je kijken naar GameBooster.

Tijs.
 
nou tijs het zit zo
de xp pc draait al ruim een jaar,aardig wat op geinstalleerd en weer verwijderd
jij weet welke processen je allemaal kan uitzetten
maar dat weet ik dus niet
vandaar de vraag naar een tooltje
dus op die pc staat veel wat er af kan aan services ,in taakbeheer /processen staat een hele lijst
maar ja ik ben een gewone jongen die niks van computers begrijpt,dat weet je toch???
:thumb:
 
Toch is het sterk afhankelijk van wat je doet met je pc of je bepaalde services wel of niet uit kunt schakelen.

Bijv: Wireless Zero Configuration wordt gebruikt als je draadloos internet.
Wanneer je thuis dus een bedraad netwerk hebt zul je deze uit kunnen schakelen maar wanneer je dat doet terwijl je draadloos internet zal je niet meer kunnen internetten daarna.
(enkele uitzonderingen daar gelaten) :thumb:

Groeten Marcel
 
systeem opnieuw geinstalleerd
scheelt een behoorlijke slok op een borrel
bedankt allen :thumb:
 
Daarmee heb je de services niet 'aangepakt'. Snelheidsverbetering moet dus in wat anders liggen, bijv. minder gebruikerssoftware geïnstalleerd, (nu nog) geen fragmentatie op de harde schijf etc.

Fijn dat het geholpen heeft, maar ik vermoed wel dat het op termijn weer even langzaam gaat worden als je verder precies hetzelfde gaat installeren en doen als als eerder. Het kan dus zijn dat het geen lange-termijn oplossing is.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan