Services

• Onderwerp starter Onderwerp starter poi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

poi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
1. Kan iemand mij vertellen hoe ik een bepaald programma automatisch kan laten opstarten na een reboot van een W2000 server?
Het betreft een batch bestandje (deze voert een aantal commando's uit).

2. Tevens dient internet explorer opgestart te worden en in de pagina waar deze in opkomt staat een inlognaam en wachtwoord, er moet dan nog wel op ok worden geklikt. Kan dit ook automatisch?

1. Het bat bestand kan je in de map opstarten plaatsen (of een link er naar toe in de map opstarten). Deze zal dan uitgevoerd worden bij opstarten. Het kan ook met de Taakplanner.

2. Je tweede vraag is wat verwarrend. Je hebt het over een inlognaam en wachtwoord in de pagina in de browser of gewoon het inbelscherm van de internetverbinding? Bij de laatste Automatisch inbellen aanvinken, bij de eerste uitleggen of het om een intranet gaat of wat anders.

vraag 1

Eerst maar even vraag 1.
De applicatie moet echt als een service gaan draaien (policy van het bet bedrijf). Dit gebeurd niet als je 'm in een opstartmap plaatst.

Er moet een tool hiervoor in de Resource Kit van w2k zitten, alhoewel ik dat zelf nooit heb geprobeerd.

Ik zal eens gaan kijken. Volgens mij moet het vrij eenvoudig kunnen, als ik nu kijk bij mijn services, staat oracle ertussen, zo ook een license manager (voor een bepaalde applicatie die ik draai). Moet dus op een of andere manier te doen zijn.

Als je het niet in de Resource Kit kan vinden, zal ik moeten graven in mijn cd's, voor nt 4 had ik aparte software om services zelf aan te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan