Services

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwozwedra

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Hallo, folks

Misschien een domme vraag, maar ik zit ermee in de soep. Op mijn dochters PC kan ik geen services draaien van WinXP, deze zijn niet geïnstalleerd. Als ik een service wil draaien (extensie .msc) krijg ik de vraag "met welke toepassing?". Hoe kan ik deze services installeren zonder WinXP opnieuw te intalleren?

Alvast bedankt.

Jan

Zit er wel SP2 op die PC? Alle services kwamen daar mee [automatisch]... Wel kan het zijn dat een aantal services uitgeschakeld zijn.... ga naar configuratiescherm -> systeembeheer -> services.... er zijn drie "standen": uitgeschakeld, automatisch of handmatig....

Is services leeg, probeer dan alleen SP2 [opnieuw] te installeren...

da's nu juist het probleem, in het configuratiescherm kan ik geen services openen, en inderdaad het is SP2 geïnstalleerd met alle updates (zopas update uitgevoerd).

Jan

Ben stapje verder geraakt. Het bestand "services.msc" bevindt zich wel degelijk op de PC (c\Windows\System32), doch Windows weet in het geheel niet wat te doen met de extensie .msc. Wie weet raad?

Jan

Probeer het volgende:

Start -> Uitvoeren -> cmd /k assoc .msc=MSCFile

Succes,

Tijs.

dnties,

helpt niet, ik krijg wel een melding ".msc=MSCFile", doch de services kan ik nog steeds niet opstarten. Toch bedankt.

Jan

Probeer eens dit (hier als test voor Schijfbeheer: diskmgmt.msc), en vertel of dat werkt:

Start -> Uitvoeren -> %SystemRoot%\system32\mmc.exe diskmgmt.msc

Succes,

Tijs.

Log uit, dubbelklik ctrl, alt, delete, vul administrator in en enter, en probeer het nogmaals.

dnties,

't zal voor morgen worden, maar ik laat zeker iets weten.

Lange Pier,

Ik ben ingelogd als administrator, dus ik weet niet wat het verschil kan zijn door de administrator-account te gebruiken, maar ik zal het proberen.

Alvast bedankt voor de tips

Jan

dnties,

Dat werkt, ik ben uit de nood. Op die manier kan ik elke afzonderlijke services openen. Nu heb ik via de "verkenner\tools\folder options\file types" het filetype .msc toegekend aan MMC.exe en alles werkt nu zoals het hooft. Bedankt

Ik zet deze topic voor afgehandeld.

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan