sessie fixatiefout en brandproces mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

schilders

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2002
Ik heb Nero 7 en heeft altijd goed gewerkt (onder Windows XP Home).
Maar opeens lukt het branden van cd's niet meer. Krijg aan het einde steeds de melding : sessie fixatiefout en brandproces mislukt
Heb diverse soorten schijfjes gebruikt en ook andere brandprogramma's maar steeds hetzelfde.

Weet iemand hoe dit op te lossen ?

Kijk eens bij Systeembeheer, Services of de "COM-service voor IMAP cd-branden" is ingeschakeld. Als dat zo is, schakel hem uit, staat hij al uit, schakel hem dan in.

Hallo Boeing

Kun je me iets meer vertellen hoe ik dat precies moet doen ?

Ga naar Start, dan Configuratiescherm, dan Systeembeheer, dan Services.
In de kolom services op de regel "COM-service voor IMAP cd-branden" rechtsklikken met je muis en daarna de nodige veranderingen invoeren.

Veel mensen hebben dit probleem ook bij het branden van dual-layers met Nero.

In dat geval ligt het volgens mij aan Nero.

Bij mij lukt het namelijk wel altijd dergelijke dual-layers te branden met Alcohol 120%.

Maar in het verleden heb ik ook gehad dat Nero het de ene keer wel en de andere keer niet met CD's deed.
En dan lukt het met andere brandprogjes eigenlijk altijd wel.

Als ook ander progjes problemen geven dan zou het kunnen zijn dat de progjes elkaar in de weg zitten, dat je master/slave configuratie beter kan, dat je een betere driver nodig hebt of dat je drive niet meer accuraat genoeg het schijfje centreert.

Als het hiervoor al die tijd goed ging en nu ineens telkens problemen ontstaan ongeacht het brandprogramma dan is de kans groot dat het aan je drive ligt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan