Sessie-fixatiefout Nero

Status
Niet open voor verdere reacties.

specialdelivery

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2007
Kort geleden wilde ik een dvd double layer branden; echter zonder succes! :confused: :(
Keer op keer kreeg ik tijdens het schrijven van de lead-in de melding "brandproces mislukt" en staat er op het scherm "sessie-fixatiefout" ..........
Nu is het zo dat ik nog nooit problemen met mijn brander/nero heb gehad.. ik kon altijd gewoon alles branden wat ik wilde.. Helaas nu ik dus een double layer wil branden, krijg ik dit probleem :confused:
Echter heb ik gezocht op google, maar lees ik alleen maar problemen over het branden van rewritables in combinatie met dezelfde errormelding.. Maar daar heb ik dus niks aan volgens mij!

Ik heb een Benq DW1625 brander en het merk dvd dat ik wilde branden was Intenso. Een ander merk heb ik nog niet geprobeerd; echt goedkoop zijn die schijfjes ook niet.... Maar voordat ik een ander merk probeer: misschien weet iemand de oplossing?! :D

De andere keren dat het wel goed ging waren waarschijnlijk DVD5 type?
Of heb je al eens eerder doublelayer gebrand succesvol.
Kijk eens of je niet een duallayer hebt. (je weet wel die kan je aan twee kanten branden!)

Ok... er gaat een wereld voor me open :) :p Ik dacht dus dat Dual layer hetzelfde was als Double layer........... :confused:
Maar normaal gesproken brand ik enkel dvd's van 4,7 gb ja! Maar heb nog nooit een double layer succesvol gebrand; heb nu pas voor het eerste geprobeerd...
Ik zal dan idd eens een dual layer proberen anders!!
Maar misschien kan mijn brander dus helemaal geen double layer branden dan? in de specificaties staat namelijk dual layer, en uitgaande dat dat een synoniem was voor double layer, dacht ik dat dat ik deze schijfjes branden kon :D
Dus deze hele doos kan nu weg ofzo dus? :(

Nee dual layer zijn gewoon schijfjes die je aan twee kanten kan branden. (elke zijde 4,7 G).
Je probleem ontstaat dat je, als je meer als 4,7 brandt dit niet op op 4,7 kan logisch hé.

Je brander is geschikt voor beide (dual en Double) Ik denk zelf dat als meer als 4,7 brandt dat je een ander progje moet gebruiken en dat zijn PGcedit en IMGburn beide zijn gratis.
hier vind je pgcedit:

http://download.videohelp.com/r0lZ/pgcedit/

Alles wijst zijn eigen uit ff een beetje spelen met het progje (zoek options op en dan "input/output" de rest wijst eigenlijk zichzelf . Natuurlijk ook ff de site doorbladeren van PGCedit.
dan kan je ook op doom9.nl kijken bij de video vobeditor afdeling.
IMGburn heb je nodig omdat deze het proggie PGCedit ondersteund want dit programma zorgt ervoor dat je een goede break maakt van de ene layer naar de andere layer. Nero doet dit absoluut niet!!
Zelfs als je je dvd backupped kan je hier nog steeds de beste break laten maken en de oude aanwezige break kan je verwijderen. Je snapt dit als je alles doorgenomen hebt, dus bij deze heb je lekker wat lees voer!!

Succes ermee!!

Kijk op je dvdstation, er moet DL bijstaan om double layers te kunnen branden.

Schijfjes zou ik niet weggooien. Kan je altijd bijhouden voor als je later een extra/andere drive koopt die het wel kan branden. Of voor een dvdrecorder.

ok ik zal dat andere programma eens proberen!! bedankt!!
maar ik keek op mijn brander en er staat wel op DL.. dus het zou wel moeten kunnen :confused:
maar als ik een image van 7 GB heb.. kan ik die dan ook kwijt op een dual layer?? dat ie uit zichzelf zegt van "draai die dvd om" en dat ie dan verder brand? of kan dat echt alleen maar op een double layer?

specialdelivery probeer pgcedit onder de knie te krijgen hiermee kan je namelijk uitrekenen waar je de braek moet maken en ik dacht (weet het niet zeker ) dat je hiermee dus het einde van de 4.7G kan bepalen op een redelijk mooipunt om het schijfje dan om te draaien om dan vervolgens verder met branden te gaan.
Je brander ondersteund beide schijfjes hoor dus zowel dual als double layer. gebruik het brand programma imgburn zoals hierboven te vinden.
Even uitzoeken voor je zelf van hoe of wat de software gebruikt moet worden maar dan weet je het dan ook. Je succes zal voor jezelf enorm zijn als het eenmaal lukt.

ok, bedankt!! ik heb het een en ander geprobeerd; ben er nog niet helemaal uit :confused: :D MAAAAR, ik zie al wel dat het enkel voor dvd-films is.. wat nou als ik een image van 6 gb van een spel heb ofzo? Dat moet op een double layer...

Heb je hem reeds geherinstalleerd, zoja, dmv de installatie-cd in de brander te steken waarmee je gewoonlijk dvd's brandt?

euh ik heb geen idee eigenlijk.. ik weet wel dat ik pas geleden nog lightscribe heb geinstalleerd (via de brander) ..... waar doelt u op? :)

Ik doel niet op iets specifiek. Ik denk alleen dat dat het proberen waard is. Het zit namelijk zo dat ik ooit een softwarepakket bij een brander kreeg (met nero, powerdvd, etc...) en die kon ik enkel probleemloos installeren en gebruiken als ik die installatiecd in de brander stak waar ik de cd had bijgekregen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan