sessie werkt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker35

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2008
Berichten
434
Ik heb een inlogscript, die als je gegevens kloppen, een sessie aanmaakt. iedere pagina controleert aan de hand van de sessie of je bent ingelogd.
Nu ging dat steeds fout, dus liet ik de pagina's de sessie echoën. op de ene pagina kreeg ik niets, en op de andere de waarde die het inlogscript erin zet. Hoe kan dit?
Die pagina die hem niet weergeeft, doet het de ene keer wel, en de andere keer niet.
Hoe ik kan zorgen dat het weer goed gaat weet ik niet, maar als ik een paar keer in en uitlog, pc opnieuw opstart enz. doet hij het meestal weer, maarja.. dat werkt natuurlijk niet!

ik heb in iedere pagina gewoon bovenaan session_start(); dat is het probleem niet.

het is trouwens een server van www.TransIP.nl
en de enigste pagina waarop hij de sessie STEEDS goed weergeeft is de pagina waarmee de sessie is aangemaakt

Mod: Je had je bericht ook gewoon aan kunnen passen ;)
Bij deze de 2 berichten samengevoegd
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zit ook op transIP en bij mij werken de sessies, dus daar ligt het niet aan ;)

Als je op elke pagina een session_start() hebt en nergens session_destroy() of session_unset() aanroept, dan zou het moeten werken...

Weet je zeker dat je niet ergens per ongeluk de sessies (of variabelen erin) unset?
 
dat doe ik als de pagina index.php?page=uitloggen wordt aangeroepen maar verder echt niet!

en als je van die pagina waar de sessie verkeerd is terugkomt op index.php is daar de sessie nog steeds goed, ook na vernieuwen
 
Hm. Mag ik die code van jou dan eens zien?

Misschien zit er gewoon ergens een foutje in :)
 
tuurlijk, inlogscript:

PHP:
<?php session_start();

//__________________________INLOGCONTROLE___________________________________________________________________


if(isset($_POST['gebr'])){
$gebr = $_POST['gebr'];
$ww = $_POST['ww'];
if($gebr == "mirian"){
if($ww == "miri"){


$_SESSION['21232f297a57a5a743894a0e4a801fc3'] = "mi";
}
}
}

en controle, waarbij hij dus de sessie niet goed ziet:

PHP:
<?php SESSION_START();
if($_SESSION['21232f297a57a5a743894a0e4a801fc3'] != "mi"){
$a =  $_SESSION['21232f297a57a5a743894a0e4a801fc3'];
echo"Voor deze functie moet u ingelogd zijn. sessie: $a";
die();
}

de bestanden staan niet in een zelfde map, wel in een submap van het bestand dat de sessie aanmaakt, maar dat zou geen probleem mogen zijn volgens mij?!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En nog steeds werkt het niet. alle foutmeldingen staan aan, krijg geen foutmelding, maar het werkt niet!

En als ik uitlog logt hij soms nieteens uit!

Ik wordt er gek van!
 
eerst controleren of de sessie geset is dus if(isset($_SESSION[weetikveel])) en vervolgens kijken of hij NIET geset is in 1 if(). tja. dat werkt nou eenmaal niet.

maar nu heb ik alle fouten weggehaald, en werkt het nog niet. Je moet steeds 2 keer inloggen, en 2 keer uitloggen. dus denk ik, dan set ik de session 2 keer. maar ook dat helpt niet. dus is het nog niet opgelost...
 
eerst controleren of de sessie geset is dus if(isset($_SESSION[weetikveel])) en vervolgens kijken of hij NIET geset is in 1 if(). tja. dat werkt nou eenmaal niet.

maar nu heb ik alle fouten weggehaald, en werkt het nog niet. Je moet steeds 2 keer inloggen, en 2 keer uitloggen. dus denk ik, dan set ik de session 2 keer. maar ook dat helpt niet. dus is het nog niet opgelost...

Log je eens in, en dan ga je naar een pagina waarvoor je ingelogd moet zijn en dan druk je op F5, of druk op refresh. Dat werkt meestal wel :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan