Set MyFolder As Folder (typen fout)

Status
Niet open voor verdere reacties.

koalabreda

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2009
Dag allemaal,

ik zit met een probleempje en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

- Wij werkte altijd met Outlook 2003 (met VBA 6.3). Hiervoor is ooit door iemand een VBA script voor geschreven om emails op onze eigen manier te archiveren.
- Sinds een week hebben we nieuwe Outlook 2010 aangeschaft (met VBA 7.0). Echter heb ik een probleem ondekt in onze Macro en de nieuwe outlook (zie onderstaande afbeelding).

VBA_mailarchiveren.jpg

Het probleem:
- Tijdens het uitvoeren krijg ik een foutmelding dat de 'typen' niet overeenkomen.
- Echter staat de parameter 'MyFolder' gedefinieerd als (As Folder), herkent hij de parameter welke naar 'MyFolder' geschreven moet worden goed, en staat deze parameter gedefinieerd als (As String).

Na mijn weten zijn dus aan de variabelen wel de juiste defenities (of typen) gegeven.

Weet iemand waar het fout gaat? Is dit miss. een verschil tussen VBA 6.3 en 7.0 aangezien de Macro eerst gewoon goed werkte.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt voor de moeite! :thumb:

1) is er een reference aangemaakt in het project naar de "microsoft scripting runtime"?
2) Is het type "Folder" nog wel hetzelfde? Indien je "as Folder" weglaat achter "dim myfolder", werkt het dan wel?

Het werkt!
Het probleem zat hem in puntje 2. De variabelen MyFolder hoefde niet As Folder gedefiniërd te worden. Iets klein, maar je moet er maar op komen. ;)

Heel erg bedankt! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan