SetFocus op tabblad in formulier bij openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dreefr

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2008
Ik wil vanuit een formulier een ander formulier openen, maar dan met een specifiek tabblad.

Nu heb ik deze code die het formulier met het eerste tabblad opent:

Private Sub Naam_DblClick(Cancel As Integer)
DoCmd.OpenForm "Medewerkergegevens", acNormal, , "[Id]=" & [Id], , acDialog
End Sub

Wie kan mij vertellen hoe en waar ik een code als:

Forms![Medewerkergegevens]![Ziekmelding].SetFocus

moet invoeren om het tabblad 'Ziekmelding' automatisch te openen in plaats van het eerste tabblad.

Voeg de rode tekst toe.Vervang "NaamVanJeTabbladControl" en 1 is het nummer van je Tabblad wat je wilt openen. Tabblad1 = 0, Tabblad 2 = 1 etc.

Forms!Medewerkergegevens!NaamVanJeTabbladControl.Value = 1

End Sub

mvg
Charles

Beste Charles,

Bedankt voor regel. Ik heb de regel in de gebeurtenisprocedure 'Bij openen' gezet in het te openen formulier. Probleem is alleen dat de waarde dan vaststaat en altijd het zelfde tabblad wordt geopend. Ik wil eigenlijk vanuit verschillende andere formulieren steeds op een ander tabblad terecht komen. Volgens mij moet ik dan een variabele een waarde meegeven.

Ik heb nu in het ene formulier opgenomen:

TabBlad = 4
End Sub

In het formulier Medewerkergegevens dan 'Bij openen':

Private Sub Form_Open(Cancel As Integer)
Forms!Medewerkergegevens!tabContacts.Value = TabBlad
End Sub

Dat werkt alleen niet. Ik denk dat ik ergens iets moet aangeven over de variabel TabBlad, maar ik weet niet hoe en waar dat dan moet. Heb je een tip?

De selectie van het tabblad moet vanuit de code komen bij het openen van het formulier, zoals ik eerder voorstelde. Per formulier kun je toch voor het tabblad kiezen dan?

Beantwoord is onderstaande vragen indien het voorbeeld niet volstaat.

1. Welke tabbladen zijn er.
2. Vanuit welk formulier moet welk tabblad worden geopend.
3. Wordt vauit een formulier telkens het formulier "Medewerkers" geopend in hetzelfde tabblad of kan dat ook variabel zijn.

Misschien is het handig om een voorbeeldje te plaatsen met in stappen een uitleg (Jip en Janneke) van wat je precies wil.

mvg
Charles

Edit:
Voorbeeldje toegevoegd.
Vanuit verschillende formulieren
Open formulier "Medewerkers_Hoofd". Formulier "Medewerkers_Details" wordt geopende met tabblad "Persoonlijke gegevens"

Open formulier "Bedrijf_Hoofd". Formulier "Medewerkers_Details" wordt geopende met tabblad "Bedrijfsgegevens"

Vanuit hetzelfde formulier
Open formulier "Werknemers" en probeer de knoppen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Charles,

Bedankt voor de oplossing. Het werkt.
Met voorbeeldje erbij kon ik alles plaatsen.
Ik wilde niet eigenwijs zijn, maar na eerste aanwijzing werkte het niet en was ik verder gaan zoeken naar waar die regel met Value moest komen.

Ik kan mijn toepassing weer fraaier maken.

Groeten, Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan