Setfocus op textbox werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Starretje

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2008
Setfocus op textbox werkt niet meer

De volgende code heb ik weten te fabriceren (als vba amateur)
Code:
Private Sub Opslaannieuw_Click()
Dim NewRow As Integer

Worksheets("Client").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Value = ENieuwClient.Clientnummer.Value
Worksheets("Client").Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Value = ENieuwClient.Clientnaam.Value

Sluiten

End Sub

Private Sub Sluiten()
Waarde
Sheets("Client").Visible = True
Unload Me
CleanForm
Worksheets("start").Activate
CommandButton1_Click
Sheets("Client").Visible = xlVeryHidden
End Sub

Private Sub Waarde()

If Len(ENieuwClient.Clientnummer.Value) = 0 Then
MsgBox "Voer clientnummer in", vbOKOnly, "Leeg veld"
With ENieuwClient.Clientnummer.SetFocus
End With
End If

If Len(ENieuwClient.Clientnaam.Value) = 0 Then
MsgBox "Voer clientnaam in", vbOKOnly, "Leeg veld"
ENieuwClient.Clientnaam.SetFocus
End With
End If

End Sub

Private Sub CleanForm()
ENieuwClient.Clientnummer.Value = ""
ENieuwClient.Clientnaam.Value = ""
End Sub

Het formulier ENieuwclient bevat alleen deze 2 textboxen, de knop opslaan en de knop annuleren.
Ik wil graag dat de in de teksboxen ingevulde waarden pas worden verwerkt al beide tekstvakken een waarde bevatten. Zolang dat niet zo is moet het formulier blijven staan.

Op dit moment geeft de macro wel een melding dat er een waarde ingevuld moet worden maar gaat daarna gewoon verder met het sluiten van het formulier en het oproepen van het volgende formulier

Alvast bedankt voor de hulp

Laatst bewerkt:
Na het aanroepen van procedure "waarde" zal je conditioneel verder moeten gaan. Dus als één van de velden leeg is dan het afsluiten verder overslaan. Je zet nu de focus correct, maar gaat daarna vrolijk door met afsluiten.

kan je dat iets concreter maken want ik heb al wat geprobeerd met if maar krijg het dan ook niet werkend

Nog even voor de mensen die alsnog het antwoord willen hebben. Het is ActiveX component. Hiervoor moet je textbox.Activate gebruikern.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan